מכרז הקו הירוק ברכבת הקלה ירושלים: 7 קבוצות עברו את שלבי המיון המוקדמים
שנה לאחר הפרסום הודיע משרד האוצר על מספר שיא של קבוצות שנמצאו מתאימות להקמת קו הרכבת הקלה השני בבירה. בין החברות: שפיר הנדסה, שיכון ובינוי, מנרב ואשטרום. הקבוצה היחידה שלא עברה לשלב הבא: קרן נוי והכשרת היישוב
משרד האוצר מדווח היום (ג') כי שבע קבוצות עברו את שלב המיון המוקדם (PQ) במכרז להקמת קו רכבת שני בירושלים. לטענת החשב הכללי מדובר ב"מספר שיא של קבוצות המשתתפות בהליך מסוג זה, כאשר בחודש האחרון קבוצה אחת פרשה מההליך. במסגרת המיון המוקדם הציגו הקבוצות ניסיון בינלאומי בתפעול רשתות רכבת קלה עירונית, יכולת בנייה והקמה של פרויקטים, הוכיחו עמידתן בדרישות איתנות פיננסית. בחודש הקרוב צפויים להתפרסם מסמכי המכרז הבינלאומי, שיהיה מיועד לקבוצות שעברו את ההליך".
- ברדיאן ובראשי יבצעו את עבודות הקו השני של הרכבת הקלה בירושלים
- הרכבת הקלה בירושלים מתרחבת: האוצר פירסם את המכרז להקמת הקו הירוק
- הושגה הסכמה בין האוצר לסיטיפס על הארכת קו הרכבת הקלה בירושלים
שבע הקבוצות שיתמודדו על המכרז הן שפיר הנדסה וחברת CAF; שיכון ובינוי, אגד החזקות ו-Meridiam Infrastructure; אשטרום, קרן תשתיות לישראל וחברת הראל; Ansaldo, Hitachi, מנרב וקבוצת מאיר; IDT Corporation, Pangea Israel, GEK Terna; אלקטרה ודן תחבורה ציבורית וקבוצה שביעית שמכילה את החברות Bombardier, קבוצת אורון, לסיכו, Macquarie ומטרופולין תחבורה ציבורית. הקבוצה שלא עברה את תנאי המכרז המוקדם היא קרן נוי והכשרת היישוב.
החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, בירך על היקף הקבוצות הרב והמגוון אשר לוקח חלק בהליך המיון המוקדם, אשר מעיד על אמון בפרויקטים שמבצעת ממשלת ישראל. על הפרויקט יפקח סגנו של חזקיהו, נחמיה קינד.
התכנית להקמת קו רכבת שני בירושלים אינו חדש, ובמשרד האוצר לא מסבירים מה הסיבה לזמן הרב שעבר מיום פרסום התנאים המקדימים להשתתף בו ועד בחירת שבע החברות. מדובר בפרויקט בשיתוף המגזר הפרטי שכולל הצבת מסילות באורך כ-27 ק"מ מהר הצופים לשכונת גילה, עם שלוחות למלחה ולגבעת שאול. הפרויקט יכלול הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) במתחם קריית הממשלה בעיר בהיקף של כ-50 רכבות.