תביעה נגד חברות משלוחי אוכל בארה"ב: ניצלו את הדומיננטיות שלהן וגבו עמלות מופקעות
על פי ייצוגית שהוגשה אתמול נגד חברות משלוחי האוכל, אובר איטס, גראבהאב, DoorDash, Post Post נטען כי העמלות הושתו על הצרכנים ששילמו דרך מחירי תפריט גבוהים יותר, כולל במהלך מגפת נגיף הקורונה
בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במנהטן, אמרו שלושה צרכנים כי הנאשמים הפרו את חוק ההגבלים העסקיים בארה"ב בכך שדרשו ממסעדות לחייב את הלקוחות המזמינים משלוחים ולקוחות הסועדים במקום במחיר זהה, תוך הטלת עמלת טיפול "מופקעת" בהזמנה של 10% עד 40% מההכנסות.
הצרכנים, כולם מניו יורק, אמרו שמדובר במסעדות שלא נותר להן אלא לגבות מכולם מחירים גבוהים יותר כתנאי לשימוש בשירותי הנתבעים.
"התובעים מציגים תביעה זו מטעם כל האמריקאים שעדיין היו רוצים ליהנות מארוחת ערב נחמדה עם משפחתם לפני שהנתבעים הפכו את זה לבלתי אפשרי", נכתב בתלונה.
חברת Grubhub Inc שעסקיה כוללים את Grubhub ו- Seamless, ו- Uber Technologies Inc, שבבעלותה Uber Eats, סירבה להגיב, וכך גם DoorDash ו- Postmates לא הגיבו.
התביעה מבקשת פיצויים משולשים, כולל חיובי יתר, מאז ה-14 באפריל 2016 ללקוחות הסעדה והמשלוחים בארצות הברית במסעדות המשתמשות באפליקציות המסירה של הנתבעים.