אמזון ואמריקן אקספרס ינפיקו כרטיס אשראי לעסקים קטנים
השותפות מבצרת את מעמדה של ענקית המסחר המקוון כספקית שירותים לעסקים קטנים. בעלי הכרטיס יקבלו פירוט של הקניות באתרי אמזון כדי לסייע להם להתייעל. על פי אמריקן אקספרס, כרטיסיה הם הפופולריים ביותר במגזר זה
ענקית הקמעונאות אמזון ממשיכה לשפר עמדות כנותנת שירותים לעסקים קטנים. שלשום הודיעה חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס על שיתוף פעולה עם אמזון, שבסגרתו היא תנפק כרטיסי אשראי יעודיים לעסקים קטנים. אמזון שואפת להפוך לספקית מובילה לעסקים קטנים, שלהם היא מציעה מגוון מוצרים, החל מציוד משרדי וכלה בחלקי חילוף למכונות.
- עוד צעד לקראת כניסה לישראל: אמזון במגעים עם חברת שילוח
- רשויות האכיפה זונחות את טכנולוגיית זיהוי הפנים של אמזון
- ככה מפטרים עובדים באמזון - תהליך מבריק או לא שפוי?
בשנה שעברה השיקה אמזון תוכנית ייחודית לעסקים במסגרת שירות הפריים שלה, שכוללת משלוח מהיר חינם של המוצרים. לפני שבע שנים החלה אמזון להציע לעסקים קטנים מימון לרכישת ציוד ממנה. עד עתה לוו יותר מ־20 אלף עסקים קטנים כ־3 מיליארד דולר באמצעות התוכנית.
במסגרת השותפות, אמזון תספק ללקוחות העסקיים שירכשו מוצרים באתריה עם כרטיס האשראי של אמריקן אקספרס פירוט מלא של קניותיהם באתר, כדי לסייע להם לנהל את העסק בצורה יעילה יותר.
מאז שהיא הפסיקה את השותפות שלה עם רשת החנויות הסיטונאיות Costco Wholesale ב־2016, שהיתה שותפות המותג הגדולה ביותר שלה בזמנו, ניסתה אמריקן אקספרס ליצור שותפויות חדשות. בשנה שעברה היא זכתה במכרז להנפקת כרטיס אשראי משותף לבנק הגדול בארה”ב ג’יי.פי מורגן צ’ייס ולרשת המלונות מריוט אינטרנשיונל. היא גם רכשה את הזכויות לנפק כרטיס אשראי ייעודי לרשת מלונות הילטון.
באמריקן אקספרס מעריכים שהחוזים הללו ינגסו 200 מיליון דולר מרווחיה השנה. "מחזיקי כרטיסי האשראי שלנו בהחלט נוהגים לקנות באמזון", אמרה גלנדה מקניל, נשיאת אמריקן אקספרס לשותפויות עסקיות, בראיון לאתר חדשות ענף השיווק Adage, "אנחנו תמיד מחפשים דרכים להעניק ערך ללקוחות באמצעות השותפויות שלנו", ציינה.
כרטיסי אשראי לעסקים קטנים נחשבים כעסק רווחי מאוד. בניגוד ללקוחות פרטיים, שמוציאים מאות או אלפי דולרים בחודש באמצעות כרטיס האשראי, ההוצאות של לקוחות עסקיים עשויות להגיע למאות אלפי דולרים. מסיבה זו, חברות האשראי בארה"ב מציעות לעסקים תוכניות צבירת נקודות מתגמלות יותר מאשר הן מציעות ללקוחות פרטיים. עם התאוששות הכלכלה האמריקאית ועליית הצריכה הפרטית בשנים האחרונות, התחרות אף התגברה. אמריקן אקספרס טענה במרץ כי היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה ביותר בקרב עסקים קטנים, ומעריכה שמספר לקוחותיה בתחום זה גדול יותר מחמש המתחרות העיקריות שלה יחדיו.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ההכרזה על השותפות עם אמזון הגיעה יממה לאחר שאמריקן אקספרס רשמה ניצחון גדול בבית המשפט העליון בארה"ב. בית המשפט פסק שאין עבירה על חוקי ההגבלים העסקים בכך שהיא אוסרת על קמעונאיות שעושות שימוש בנתוני הלקוחות שלה להמליץ ללקוחות הקצה כרטיסי אשראי זולים יותר.
בתוך כך דיווחה היום אמזון כי תרחיב את שירות משלוחי המזון מהול פודס, מארבע לתשע ערים. אלה ימנו, בין השאר, את שיקגו, אוסטין, יוסטון וסן אנטוניו. עוד מסרה, כי מנויי פריים יקבלו 10% נוספים על מבצעים בסניפים.