עוגיות השוקו פאי הדרום קוריאניות יזניקו את המסחר עם השכנה מצפון
תאגיד הענק הדרום קוריאני לוטה הודיע כי גייס צוות מיוחד שיתמקד בהתרחבות התאגיד צפונה; בעבר נגנז פרויקט של הקמת קווי ייצור של בקבוקי מים מינרליים ועוגיות שוקו פאי בצפון קוריאה
על רקע התחממות היחסים בין צפון ודרום קוריאה, חברות מזון ומשקאות דרום קוריאניות מקוות כי יוכלו להרחיב את עסקיהן צפונה. החלק הצפוני של חצי האי מונה 25 מיליון לקוחות פוטנציאלים. על פי נתוני האו"ם, 41% מתוכם סובלים מתת־תזונה. על כך דיווח "הקוריאה הרלד".
- בייג'ינג מתכוננת ליום שאחרי: מחירי הנדל"ן בגבול צפון קוריאה־סין מזנקים
- צפון קוריאה הרעבה יושבת על אוצרות בשווי 10 טריליון דולר
- הפיתרון של דרום קוריאה לימי העבודה הארוכים: כיבוי אורות בשעה 8 בערב
תאגיד הענק הדרום קוריאני לוטה (Lotte) אמר בחודש שעבר כי גייס צוות מיוחד שיתמקד בהתרחבות התאגיד לשוק הצפון קוריאני. הזרועות שצפויות לפעול בצפון קוריאה, אם אכן תתאפשר הרחבת המסחר, הן לוטה מזון, לוטה צ'ילסונג המתמחה במשקאות, ולוטה ממתקים.
לוטה, התאגיד החמישי בגודלו בדרום קוריאה, הקים ב־1995 חטיבה עסקית שקידמה הקמת קווי ייצור של בקבוקי מים מינרליים ועוגיות שוקו פאי בצפון קוריאה. הפרויקט שקיבל את אישור הממשלה נגנז בעקבות הידרדרות ביחסים בין שתי הקוריאות.
ב־2008 לוטה סיפקה מידי יום עוגיות שוקו פאי לפועלים במפעלים דרום קוריאניים שפעלו באזור התעשייה קסונג שבצפון קוריאה. חטיף השוקולד הממולא מרשמלו נעשה פופולרי במהרה וב־2014 הוא נאסר להפצה לאחר שעובדי המפעלים סחרו בו בשוק השחור.
חברת אוריון מגדנות הדרום קוריאנית סיפקה לפועלים הצפון קוריאנים את הממתק הנערץ עוד לפני לוטה, ב־2004. בכיר מטעם הראשונה אמר כי שוקו פאי יכול לשמש נקודת פתיחה טובה להאצת הרחבת העסקים לצפון קוריאה. זאת משום שהממתק הפך לאייקון במדינה המבודדת, שצפויה לשנות את פניה.