טראמפ יכול לחייך: שיא של 17 שנה באמון הצרכנים בארה"ב
מדד אמון הצרכנים קפץ באוקטובר ל-125.9 נקודות - הגבוה ביותר מאז דצמבר 2000. ציפיות הצרכנים מראות שהכלכלה תמשיך להתרחב בקצב יציב בהמשך השנה
מדד אמון הצרכנים בארצות הברית עמד באוקטובר על 125.9 נקודות - הנתון הגבוה ביותר מאז דצמבר 2000, ועלייה מ-120.6 נקודות בספטמבר.
- "נגמרו הימים בהם אדם מבוגר מחכה לגיל הפרישה"
- הכשרה מקצועית והגנה מפיטורים: כך התאימו את שוק העבודה בעולם למבוגרים
- אל עריאן: "קצב הוספת המשרות בארה"ב מרשים מאוד"
על פי תחזיות כלכלנים, המדד היה צפוי לעמוד על 121.3 נקודות. חברת המחקר הקונפרנס בורד שפרסמה את המדד אמרה כי שוק העבודה החזק מגביר את אמון הצרכנים - "הערכת הצרכנים את המצב הנוכחי השתפרה, הרבה בזכות שוק העבודה אשר לא קיבל דירוג כה חיובי מאז קיץ 2001".
שיעור הצרכנים שהצהיר שמספר המשרות הוא גדול עלה מ-32.7% ל-36.3%, בעוד שיעור הטוענים שקשה למצוא עבודה ירד מ-18.0% ל-17.5%.
על פי הקונפרנס בורד, הצרכנים היו אופטימיים יותר גם בראייה לטווח הקצר, כשהציפייה לשיפור התנאים העסקיים היא המניע העיקרי לכך. "האמון נותר גבוה בקרב הצרכנים, וציפיותיהם מראות שהכלכלה תמשיך להתרחב בקצב יציב בהמשך השנה," אמרה לין פרנקו מהחברה.