טסלה דוחה השקה של מוצר חדש ומתמקדת בייצור של דגמי מודל 3
החברה ייצרה רק 260 מכוניות מתוך 1,500 שהתכוונה לייצר בספטמבר והודיעה כי השקת המשאית טסלה סמי טריילר תיערך ב-16 בנובמבר
טסלה דוחה השקה של מוצר חדש על מנת להתמקד בייצור של דגמי מודל 3, שלא עומד בביקוש. "ההשקה של טסלה סמי טריילר תתקיים ב-16 בנובמבר", צייץ מנכ"ל החברה אלון מאסק ל-13.3 מיליו העוקבים אחריו בטוויטר. "מפנה את המשאבים לתקן את צוואר הבקבוק בייצור מודל 3 ולהרחיב את ייצור הסוללות עבור פוארטו ריקו ושאר האזורים שנפגעו".
- טסלה מסרה את 30 הדגמים הראשונים של מודל 3
- אלון מאסק: "מתחילים לייצר את מודל 3 - בדצמבר נגיע ל-20 אלף יחידות"
- אלון מאסק מציג: מסע למאדים בתוך חמש שנים
טסלה התכוונה במקור לייצר 1,500 יחידות של מודל 3 - שמחירו מתחיל ב-35 אלף דולר - ברבעון שהסתיים בספטמבר, אך בפועל הנתון עמד על 260 בלבד. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי טסלה מייצרת חלקים נרחבים של המכונית "בצורה ידנית". לפי הדיווח, הייצור מתרחש באזור מיוחד במפעל והחברה פועלת "במלוא המרץ להשלים את ההרכבה של ציוד חדש שיאפשר ייצור מהיר יותר". עם זאת, בטסלה הכחישו את הדיווח. "קו הייצור של מודל 3 מותקן לגמרי ומייצר מכוניות", נמסר מהחברה. "כל קו ייצור של מכוניות בעולם כולל תהליכים אוטומטיים וידניים... בניגוד לדיווח זו לא חשיפה מרעישה".
טסלה קיבלה בסביבות 500 אלף הזמנות מוקדמות למודל 3, ומחייבת את הקונים לשלם מקדמה של אלף דולר. אולם, תאריכי המשלוחים עוד לא ברורים ובשלב זה טסלה לא מייצרת את הגרסה הזולה יותר של 35 אלף דולר, אלא גרסה משודרגת שמחירה יעלה מעל 44 אלף דולר. בתגובה לשאלה לגבי זמני המשלוחים, ענה מאסק: "תדעו ברגע שאנחנו נדע, אבל כרגע אנחנו עמוק בתוך גיהנום הייצור". עם זאת הוסיף: "אם לא הייתי אופטימי מטבעי, לא הייתי מנסה לייצר מכוניות חשמליות ורקטות מלכתחילה".
30 המכוניות הראשונות נשלחו ללקוחות כבר ביולי, אף שכולם היו עובדים של טסלה. ההצלחה של מודל 3 המיועד לשוק הרחב היא מהותית ליעד שהציב מאסק להפוך את החברה מיצרנית נישה של רכבי יוקרה בעלות של 100 אלף דולר ומעלה, למותג המוני יותר.