אלון מאסק: "מתחילים לייצר את מודל 3 - בדצמבר נגיע ל-20 אלף יחידות"
המנכ"ל והבעלים עדכן בסדרת ציוצים בטוויטר כי לאחר שהדגם הקטן של טסלה קיבל מוקדם מהצפוי את אישור הרשויות, כבר במהלך החודש תחל החברה לייצר את הרכבים הראשונים
חברת טסלה, יצרנית המכוניות החשמלית של אלון מאסק, מתכוונת להתחיל בייצור מודל 3 כבר ביום שישי הקרוב, מוקדם מהמתוכנן. כך על פי עדכון שמוציא היום מאסק בטוויטר.
- אלון מאסק: "התחלנו עם טסלה כשחברות אחרות חיסלו את הרכב החשמלי שלהן"
- המכוניות החשמליות של טסלה יגיעו לארץ ביוני
- טויוטה: חיסלנו את האחזקות בטסלה כבר בסוף 2016
בסדרה של ציוצים עדכן מאסק כי המכונית "עמדה בכל הדרישות הרגולטוריות לקראת ייצור, שבועיים לפני המועד המתוכנן". בחודש מרץ האחרון הודיעה החברה שהתכנון הוא להתחיל בייצור המכונית החדשה בחודש יולי, כשהמשלוחים הראשונים ללקוחות יצאו לדרך בסוף השנה. התוכנית המעודכנת היא להתחיל בייצור לקראת סוף השבוע - שבועיים לפני התוכנית המקורית.
לפי מאסק, לאחר שהייצור יתחיל, הקצב אמור לצמוח "משמעותית". ההכוונה היא לייצר 100 יחידות באוגוסט ומעל 1,500 בספטמבר. "נראה שנוכל להגיע ל-20 אלף יחידות של מודל 3 כבר בדצמבר", כתב עוד בטוויטר.
הדגם החדש, שתואר במקור על ידי מאסק כגרסה הקטנה וברת ההשגה יותר של מודל S (הראשון שייצרה החברה), אמור לעלות 35 אלף דולר - לעומת מחיר של 70 אלף ויותר לדגמים המוקדמים של החברה. היעד של טסלה הוא להשיג באמצעות הדגם החדש דריסת רגל משמעותית בשוק הרחב, ורק הצלחה בכיוון זה תוביל את החברה לעמוד ביעדים שהציבה - ייצור כולל של 500 אלף מכוניות עד סוף 2018, בהשוואה ל-84 אלף מכוניות ב-2016.
כפי שמשתמע מהשם, מדובר בדגם השלישי שמייצרת החברה, לאחר מודל ה-S הראשון ומודל ה-X המאוחר יותר. מאסק מקווה כי הייצור הפעם יתגלה כפשוט יותר לעומת הדגם הקודם טסלה X , שהיה מכונית היברידית ולא חשמלית בלבד - המשלוח של הראשון של ה-X יצא ללקוחות באיחור של 18 חודשים.
בכל מקרה הדגם החדש עורר עניין מהרגע שפורסם לראשונה. בחודש אפריל הודיע מאסק כי בתוך יומיים התקבלו בחברה 276 אלף הזמנות מוקדמות למכונית. מאז דווח כי 400 אלף אנשים שילמו את המקדמה של אלף דולר הנדרשת להזמנת המכונית.