$
תעשייה ופיננסים

אפקט הברקזיט: פרנו מעלה את מחירי הוודקה והשמפנייה בבריטניה

זאת כדי לקזז את השפעותיו של הפיחות בליש"ט, כתוצאה מהחלטת המדינה לצאת מהאיחוד האירופי. המחירים צפויים לעלות כבר החודש. גם חברות אחרות התריעו על עליות מחירים

שירות כלכליסט 14:0029.03.17

חברת האלכוהול "פרנו ריקארד" (Pernod Ricard) שבין מותגיה כלולים וודקה "אבסלוט" וקוניאק "מרטל", מעלה מחירים על המשקאות האלכוהוליים שלה בבריטניה כדי לקזז את השפעותיו של הפיחות בליש"ט כתוצאה מההחלטה לעזוב את האיחוד האירופי.

 

המחירים צפויים לעלות כבר במרץ, אולם החברה לא מסרה מה יהיה שיעור ההעלאה, נוכח ההאצה בשיעור האינפלציה. כך על פי מצגת למשקיעי החברה מאת ראש חטיבת אירופה, המזה"ת, אפריקה ואמל"ט, כריסטיאן פורטה.

העליות, שפורסמו היום (ד') בזמן שראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מתכוננת להתחיל בדיוני הברקזיט, מדגישות את הלחצים האינפלציוניים הפועלים על כלכלת בריטניה בשל מטבע חלש יותר. המחירים בבריטניה עלו ב-2.3% במהלך חודש פברואר. כך לדברי הבנק המרכזי של אנגליה בשבוע שעבר. קפיצה זו הייתה גדולה מהיעד שקבע הבנק, לראשונה בשלוש שנים. כל התעריפים שיוטלו בשל הברקזיט יכולים לגרום להעלאות מחירים נוספות על מוצרים מיובאים מהאיחוד האירופי.

 

וודקה אבסולוט של פרנו וודקה אבסולוט של פרנו צילום: בלומברג

 

פול פולמן, מנכ"ל יוניליוור, שהייתה מעורבת במחלוקת ציבורית נגד הקמעונאית הבריטית "טסקו" לאחר שביקשה להעלות מחירים על סבון "דאב" ועל ממרח "מרמייט", אמרה בינואר שיהיה על הבריטים להתרגל למחירים גבוהים יותר. רשת הסופרים "מוריסון סופרמרקטס" וקמעונאיות אחרות התריעו לגבי העלאות המחירים, אולם אמרו שלא יוכלו לגלגל הלאה את מלוא העליות בשל התחרות העזה.

 

חברות אחרות, כגון "מונדלז", צמצמו את גודל המוצרים, כמו שוקולד ה"טובלרון", על מנת לשמור על יציבות המחירים.

 

מנכ"ל "פרנו ריקארד" אלכסנדר ריקארד אמר באירוע לתקשורת שהתקיים בפברואר בלונדון, כי שולי הרווח בבריטניה, שם מוצרים מיובאים כגון שמפנייה "פרייה-ג'ואה", מזרימים 90% ממכירות החברה, אולם ללא העלאת מחירים, הם לא בני קיימא בטווח הארוך. החברה רוצה שממשלת בריטניה תנהל משא ומתן להסכם סחר חופשי עם האיחוד האירופי כמה שיותר מהם", אומר ריקארד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x