צפו בווידאו: שלט חוצות משתעל כתגובה למעשנים ברחוב
סוכנות פרסום שבדית יצרה עבור רשת הפארם "אפוטק הרטט" קמפיין יצירתי למוצרי גמילה מעישון. תגובות העוברים והשבים צולמו והסרטון הפך לוויראלי
באחד מרחובותיה של שטוקהולם, עומד שלט חוצות המשתעל כאשר עוברים לידו הולכי רגל מעשנים. את הקמפיין היצירתי הזמינה רשת בתי מרקחת שבדית, אפוטק הרטט, שמעוניינת לגרום למעשנים להיגמל מהמנהג המצחין. במבט ראשון, השלט התמים לכאורה העומד מחוץ לתחנת מטרו, מראה תמונה בלתי מרגשת של דוגמן. אולם בכל פעם שעובר ליד השלט אדם המעשן, הדוגמן שבתמונה מתחיל להשתעל כתגובה לעשן. מיד לאחר מכן עולות על המסך תמונות של מוצרים שונים הנמכרים ברשת ומסייעים להפסקת העישון.
- צפו בפרסומת המטלטלת נגד אלימות שמציפה את הרשת
- תשכחו מלונסט: השמות החדשים והמקוריים של הרהיטים באיקאה
- ונעבור להכנסות: פייסבוק תשלב פרסומות בסרטונים
סוכנות הפרסום האחראית לקמפיין, אקסטאם הולסט, יצרה את האפקט באמצעות חיישני עשן המותקנים בשלט החוצות. המקום נבחר בשל היותו אזור שבו רבים מעשנים – כיכר אודנפלאן. הסוכנות צילמה את תגובותיהם של כמה מהמעשנים שעברו ליד השלט – כמה מהם הביעו הפתעה ואילו אחרים צחקו. הסרטון הועלה לרשת והפך ויראלי.
"המטרה הייתה לעורר שיחה בנושא, ולתעד את תגובותיהם של אנשים ובתוך כך לעודד אותם לחיות אורח חיים בריא", אמר פרדריק קולברג, מנהל שיווק באפוטק, "לרוב התגובות היו חיוביות".
תזמון הקמפיין היה מתוכנן – "העלינו אותו כדי לסייע לאנשים עם אחד מהנדרים הנפוצים ביותר לשנה החדשה – להפסיק לעשן", אמרה דוברת הסוכנות אידה פרסון. על פי ארגון הבריאות העולמי, למעלה מ-20% מהשבדים בגילאי 15 ומעלה מעשנים. גם לעיסת טבק פופולארית במדינה.
זוהי הפעם השנייה בתוך מעט יותר מחודש שסוכנות הפרסום מושכת אליה תשומת לב מרובה: בדצמבר השיקה הרשת קמפיין עבור רשת איקאה במסגרתו היא העניקה שמות חדשים למוצרים החברה לפי הפחדים הנפוצים ביותר שלנו, בהתבסס על חיפושים נפוצים בגוגל. כך למשל אחת מהמיטות של איקאה, ששמה המקורי הוא "לונסט", נמכרת כעת תחת השם "הוא לא יכול לומר לי שהוא אוהב אותי", לכותש שום ניתן השם "איך לומר שאני לא מעוניין", ולמחזיק מברשת שיניים ניתן הכינוי "הוא לא רוצה לעבור לגור ביחד".