תשכחו מלונסט: השמות החדשים והמקוריים של הרהיטים באיקאה
במסגרת קמפיין שיווקי חדש שינתה ענקית הריהוט השבדית את שמות הרהיטים הנמכרים ביותר שלה לשאלות השכיחות ביותר על זוגיות הנשאלות בגוגל
- איקאה ממשיכה בשלה: צמיחה של 20% ברווח, עלייה של 7% בהכנסות
- חג מולד (מאוד) שמח באיקאה: כל עובד יקבל בונוס של 1,200 ליש"ט
- השקעה של 1.5 מיליארד דולר הכניסה את איקאה להודו
המוצרים בעלי השם החדש מתפרסמים באתר חדש שהוקם לצורך העניין, שנקרא "תרפיית הקמעונאות של איקאה" (Ikea Retail Therapy). הקלקה על כל אחד מהמוצרים מחזירה את הצרכנים לאתר של איקאה, שם הם יכולים לקנות את הרהיט תחת שמו המקורי.
סוכנות הפרסום השבדית, אקסטאם הולסט, שאחראית לקמפיין, הסבירה כי הוא מבוסס על ההנחה שהמוצרים של איקאה "נועדו לפתור דילמות יומיומיות". הרעיון הוא שכשאנשים מחפשים בגוגל פתרון לבעיה ספציפית, הם ימצאו מוצר בעל אותו שם באתר של איקאה. "איזו דרך טובה יותר יש לחבר את המוצרים של איקאה לחיים של אנשים מאשר השאלות שאנשים ממש שואלים את גוגל?" אומר מגנוס יעקבסון, מנהל הקריאטיב של הסוכנות. "אנחנו כמובן לא טוענים שנוכל לפתור כל בעיה בזוגיות, אבל נוכל להזכיר לאנשים שאיקאה יכולה להציע נחמה מסוימת", הוסיף.
השמות הרגילים של הרהיטים באיקאה הם לרוב בעלי מקור סקנדינבי. יש שיטה שלמה הקובעת את השמות. מיטות לדוגמה נקראות על שם מקומות בנורבגיה, ואילו הפריטים לאמבטיות קרויים על שם אגמים בסקנדינביה.
דוגמאות לשמות החדשים:
מיטת יחיד: בן הזוג שלי נוחר
מיטה זוגית: איך לשמור על זוגיות מאושרת
כותש שום: איך להסביר שאני לא מעוניינת.
מדיח כלים מובנה: חברה שלי לא מוכנה לשטוף כלים.
מתקן למברשת שיניים: הוא לא רוצה שנעבור לגור ביחד.
סט כוסות יין: הילדים עזבו את הבית.
ארון עם מנעול: אחותי גונבת את הדברים שלי.
מיטת קומתיים: היא מעבירה לי רמזים סותרים.