ונעבור להכנסות: פייסבוק תשלב פרסומות בסרטונים
הרשת החברתית בוחנת שילוב של פרסומות כבר אחרי 20 שניות של סרט ובסרטונים שאורכם הכולל דקה וחצי ומעלה. ההכנסות יתחלקו בין פייסבוק ליוצרי התוכן
- מדוע "סרטון העינויים" שפייסבוק הסירה חזר לככב ברשת החברתית?
- פייסבוק שוכרת עיתונאית בכירה לשעבר כדי להילחם בחדשות המזויפות
- איך לסגור את חשבון הפייסבוק שלך בלי שהוא יחזור לרדוף אותך
פייסבוק השקיעה משאבים רבים בשנים האחרונות לבסס עצמה כאחת הפלטפורמות המרכזיות ברשת להפצה וצריכה של וידיאו, והגיעה בסוף השנה שעברה להיקף צפייה כולל של 100 מיליון שעות ביום. ליצרני התוכן, עם זאת, היו עד כה אפשרויות מוגבלות מאוד להפקת הכנסות מתכני הווידיאו, שכללו בעיקר את התועלת העקיפה של קידום הדפים והעסקים שלהם בעקבות הצלחה ויראלית של סרטונים, ואת האפשרות לשלב תוכן שיווקי וחסויות בסרטונים, תחת מגבלות מסוימות. פרסומות מהסוג השכיח של פרה-רול לא הוצעו כלל.
פייסבוק כבר בחנה בחודשים האחרונים את פיצ'ר המיד-רול, אבל רק בשידורי וידיאו חי ובהיקף מצומצם מאוד, במקביל נבדק ערוץ הכנסות ממודעות ששולבו בפיד "סרטונים מוצעים", שמוצג אחרי צפייה בסרטונים מהנייד, גם הן במודל של חלוקת הכנסות עם יוצרי התוכן ששולב באיזור הזה באפליקציה.
ברקע המהלך מצויה תחזית החברה להאטת הצמיחה בהכנסות מפרסום בשווקי המערב בשנים הקרובות וייתכן שגם לחצים מצד שותפי התוכן והמפרסמים הגדולים שלה. גופי תוכן מסוימים, למשל ליגות ספורט מובילות, הגבילו עד כה את היקף התכנים בעלי הערך שהן הפיצו ברשת החברתית בשל היכולת המוגבלת להפיק מהם הכנסות.