למרות הביקורת על טראמפ: 132 אלף מנויים חדשים לניו יורק טיימס
על אף שהעיתון תמך באופן ברור בהילרי קלינטון בבחירות לנשיאות ארה"ב והרבה לבקר את טראמפ, חל זינוק במנויים בתשלום תוך ימים ספורים - של פי 10 מהעלייה בשנה שעברה. כיצד המנכ"ל מסביר זאת?
למרות תמיכת העיתון ניו יורק טיימס בהילרי קלינטון בבחירות לנשיאות ארצות הברית והביקורת הנמשכת על דונלד טראמפ, העיתון דיווח על זינוק במנויים במהדורה המודפסת והמקוונת שלו מאז הבחירות.
מיום הבחירות ב-8 בנובמבר ועד שבת, חלה בטיימס "עלייה נקייה של כ-132 אלף מנויים בתשלום למוצרי החדשות שלנו", אמרה ענקית המדיה ל-CNBC. "הנתון מייצג קצב צמיחה דרמטי, פי 10 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד", נאמר בהצהרה.
- לאן העולם הולך לעזאזל? ואיך הבחירות בארה"ב ישפיעו עלינו
- דור חמישי בצמרת העיתון: איי.ג'יי זלצברגר מונה לסגן מו"ל הניו יורק טיימס
- הניו יורק טיימס צמצם את ההפסד ברבעון הראשון
מנכ"ל ניו יורק טיימס מארק תומפסון אמר בראיון כי הוא לא יודע האם המנויים יישארו גם אחרי שההתלהבות סביב הבחירות תגווע.
העימות האחרון שהיה לעיתון עם טראמפ ארע בשבוע שעבר, בו הנשיא הנבחר ביטל ראיון בעיתון וכינה אותם "כושלים" בציוץ בטוויטר. לבסוף הוא קיים את הראיון, ובין היתר נסוג בו מהבטחתו לתבוע את קלינטון בפרשת המיילים וכן מהבטחתו לסגת מפסגת האקלים בפריז.
"אנחנו רחוקים מלהיכשל. אנחנו רואים היענות מדהימה לסוג העיתונות המצוי בניו יורק טיימס", אמר תומפסון.
הטיימס היא לא קבוצת התקשורת היחידה שרווחיה זינקו מאז יום הבחירות. כמות המנויים הדיגיטליים של הלוס אנג'לס טיימס שבבעלות קבוצת טרונק (לשעבר טריביון), למשל, זינקה ב-61% בשבוע הבחירות. בוול סטריט ג'ורנל, כמות ההזמנות והמנויים החדשים זינקה ב-300% יום אחרי הבחירות לעומת יום אחר רגיל.