דור חמישי בצמרת העיתון: איי.ג'יי זלצברגר מונה לסגן מו"ל הניו יורק טיימס
זלצברגר בן ה-36 הוא בנו של ארתור זלצברג - המו"ל של העיתון משנת 1992. בחירתו הופכת אותו למועמד המוביל כיורש של אביו בתפקיד המו"ל ויו"ר החברה
עיתון ה"ניו יורק טיימס" חונך דור חדש של משפחת זלצברגר בצמרת העיתון: ביום רביעי, מונה ארתור גרג זלצברגר (המכוני איי.ג'יי) לסגן מו"ל העיתון. המינוי מציב את זלצברגר הצעיר כמועמד המוביל כיורש של אביו כמו"ל ויו"ר חברת "ניו יורק טיימס".
- "הניו יורק טיימס" וכלי תקשורת נוספים נפרצו על ידי האקרים רוסים
- מה קרה כשמנהלי קרנות הון סיכון השתלטו על הגולדן סטייט ווריורס?
- הניו יורק טיימס צמצם את ההפסד ברבעון הראשון
במקרה שאכן יחליף את אביו בתפקידיו בקבוצה, זלצברגר בן ה-36, ייצג את הדור ה-5 במשפחת זלצברגר בתפקיד מו"ל, מאז שאדולף ס. אוקס רכש את העיתון ב-1896.
מינויו של זלצברגר מגיע בזמן קריטי עבור העיתון, בעת שבהנהלת חדר החדשות נערך חילופי גברא והעיתון עומד בפני פרסום "דוח 2020" ובו יותווה תהליך מעבר החברה למדיה דיגיטאלית.
העורך הראשי של הטיימס, דין באקט, כרגע בוחן את טיוטת הד"וח והוא צפוי לפרסמו בפורמט כזה או אחר בתוך שבועות מספר.
בה בעת, חדר החדשות עומד נוכח צמצום משמעותי לקראת תחילת שנה הבאה, ומהלך זה מעורר דאגה רבה בקרב העובדים, שהונחו לצפות לשינויים בקצב, בטון ובפורמטים של סגנון העיתונות ב"ניו יורק טיימס".
חדר החדשות של העיתון עקב מקרוב אחר התחרות על משרת סגן המו"ל ועצם העובדה שהמינוי הגיע מוקדם מהצפוי – החברה אמרה בזמנו כי רק במאי תודיע על החלטתה –צפוי להתפרש כראיה נוספת לכך שקצב השינויים בעיתון הולך וגובר.
זלצברגר הצעיר, הוא בנו של ארתור זלצברגר, שנטל את תפקיד המו"ל ב-1992. הוא היה אחד משלושה מועמדים בעיתון, סם דולניק (35) האחראי לתחום הדיגיטיזציה של העיתון וכן דייוויד פרפיץ' (39) העובד בצד העסקי של החברה והיה אחראי לכמה ממוצרי המנוי המרכזיים של העיתון.
אולם זלצברגר נחשב למועמד המועדף מצד רבים בחדר החדשות בחלקו משום שהוא הוביל את הצוות שאחראי ל"דוח החדשנות" שפרסם העיתון ב-2014, ובו הותוו אבני היסוד לתהליך הדיגיטיזציה של העיתון. הוא שימש ככתב לעניינים בין-לאומיים וכן לעניינים מקומיים בעיתון וכן חבר לגורמים מובילים בצד העסקי כדי להתוות את האסטרטגיה של חדר החדשות של העיתון.
"איי.ג'י מביא עימו שילוב מנצח של ניסיון עיתונאי, תובנות אסטרטגיות עמוקות ותחושת דחיפות לגבי הצורך בשינוי ובפיתוחה של החברה", אמר מארק תומפסון, מנכ"ל העיתון ביום שלישי לאחר שזלצברגר קיבל את הידיעה.