אחרי הבחירות, הרייטינג של משחקי ה-NFL עולה - אך הליגה עדיין חוששת מהתחרות
לפי דו"ח מיוחד "הרייטינג הממוצע אמנם נמוך ב-3.9% מהעונה שעברה אחרי הבחירות, אך זה הרבה יותר טוב מירידה של 13.2% במהלך הבחירות. משחקים מוקדמים נהנים מרייטינג טוב ב-4.7% מאשר בפריים טיים, שם הרייטינג נע בין ירידה של 19.4% לעלייה של 5.9% מאז הבחירות"
17:5328.12.16
אחרי תחילת עונה נוראית של עונת ה-NFL מבחינת רייטינג, נראה שליגת הפוטבול של ארה"ב מתאוששת.
קראו עוד בכלכליסט:
- מדוע נתוני הרייטינג של ה-NFL יורדים בעשרות אחוזים?
- יותר מדי זה יותר מדי
- יותר מ-44 מיליון אמריקאים צפו במשחק השביעי בגמר ה-NBA
גודל: מטרה של הליגה עכשיו זה לאבד כמה שיותר זמן מת במשחקים כדי להפוך אותם ליותר מעניינים" צילום: איי אף פי
לפני סוף הבחירות שנערכו בארה"ב, הרייטינג הממוצע של משחקי ה-NFL העונה ירד ב-13% ביחס לאותה תקופה בעונה שעברה. לפי טים נולן, אנליסט מחברת Macquarie, כמעט כל משחק NFL בפריים טיים של יום ראשון, שני וחמישי ספג ירידה דו-ספרתית ברייטינג.
התיאוריות לכך היו מרובות ודנו על כך שלאנשים נמאס מפציעות של הכוכבים, ש"חותכי הכבלים" הצעירים לא צופים במשחקים ושלארה"ב נמאס מקולין קפרניק והמחאות שלו. ואולם, ב-NFL טענו מהיום הראשון שהרייטינג סובל בגלל "עניין חסר תקדים בבחירות הנשיאותיות"
.
ייתכן שהליגה צדקה לאורך כל הזמן הזה.לפי נולן, הנפילות ברייטינג נעצרו ברגע שהסתיימו הבחירות. "הרייטינג עדיין לא התאושש אבל הוא במצב הרבה יותר טוב מלפני הבחירות", כתב נולן. "הרייטינג הממוצע אמנם נמוך ב-3.9% מהעונה שעברה אחרי הבחירות, אך זה הרבה יותר טוב מירידה של 13.2% במהלך הבחירות. משחקים מוקדמים נהנים מרייטינג טוב ב-4.7% מאשר בפריים טיים, שם הרייטינג נע בין ירידה של 19.4% לעלייה של 5.9% מאז הבחירות".
רוג'ר גודל, קומישינר ה-NFL אמר ש"זה ריבאונד מעודד" וציין: "אני חושב שהבחירות היו פקטור מרכזי בירידה ברייטינג". לפי נולן, גם איכות המשחקים השפיעה על הרייטינג וקבוצות גדולות ומצליחות סייעו להתאוששות. "קבוצות שיגיעו לפלייאוף ויש להן פוטנציאל מסחרי ומקצועי כגון הפטריוטס והקאובויז הובילו את ההתאוששות ברייטינג - הרייטינג הממוצע שלהן עלה ב-20.2% (קאובויז) וב-8.1% (פטריוטס)".
גודל הוסיף, כי המטרה של הליגה עכשיו זה "לאבד כמה שיותר זמן מת במשחקים כדי להפוך אותם ליותר מעניינים. לפי גודל, אחת מהאופציות זה להוריד את מספר הפרסומות במהלך המשחק ולשנות את איך שמראים אותן במהלך המשחקים". ייתכן שזה חשוב מאוד להמשך הדומיננטיות הטלוויזיונית של ה-NFL. עם זאת, לפי נולן, התחרות על הפריים טיים עמוסה. "יש לרבים אופציות רבות - נטפליקס/אמאזון/הולו, VOD" כתב נולן.