יותר מ-44 מיליון אמריקאים צפו במשחק השביעי בגמר ה-NBA
מדובר במשחק הנצפה ביותר בליגה הטובה בעולם מאז הגמר של 1998, אז נפגשו יוטה ג'אז ושיקגו בולס בכיכובו של מייקל ג'ורדן
הניצחון המלהיב של הקליבלנד קאבלירס על גולדן סטייט ווריורס בתוצאה 93-89 משך 30.8 מיליון צופים לרשת ABC, ששידרה את המשחק ביום ראשון בלילה.
השידור משך 44.5 מיליון צופים בין 22:30 ל-22:40 בלילה, אז הבטיחה קליבלנד את הניצחון. זה הופך את הקרב למשחק ה-NBA הנצפה ביותר מאז 1998, אז מייקל ג'ורדן והשיקגו בולס גברו על יוטה ג'אז. שבעת המשחקים בסדרת הגמר הנוכחית משכו בממוצע 20.1 מיליון צופים ל-ABC.
המשחק זכה לשיעורי צפייה גבוהים במיוחד בשני השווקים המקומיים של הקבוצות. בסביבות 46% ממשקי הבית בקליבלנד צפו במשחק, בעוד שבסביבות 40% מהבתים בסן פרנסיסקו עקבו אחריו.
המשחק השביעי בסדרות נחשב לרוב לאירוע מיוחד בעולם הספורט, והמשחק השבוע בלט מכמה סיבות. המשחק הציב אחד מול השני את שני השחקנים המפורסמים ביותר כיום ב-NBA - לברון ג'יימס וסטפן קארי. הווריורס הזדקקו לתואר כדי להשלים עונה שוברת שיאים, שבמהלכה רשמו 73 ניצחונות, המספר הגבוה ביותר בהיסטוריה של הליגה. קליבלנד, מצד שני, הייתה נחושה לסיים בצורת של תארים שנמשכה מאז 1964. ג'יימס, שהוכתר כ-MVP של סדרת הגמר, היה המנצח הסופי במשחק שההכרעה שלו נמשכה עד הזריקה האחרונה.
לברון מול דאינריז
הרייטינג למשחק מרשים אף יותר בהתחשב בכך שהוא שודר מול פרק דרמטי ביותר של משחקי הכס. במונחים של שיעורי צפייה, לפלייאוף של ה-NBA היו כמה רגעים בולטים ושיאים. לדוגמה, המשחק השביעי של גמר המערב בין הווריורס לאוקלהומה סיטי ת'אנדר ששודר ברשת TNT, היה משדר הכדורסל הנצפה ביותר בכבלים בכל הזמנים.
סדרת הגמר הכניסה גם ל-ABC קרוב ל-280 מיליון דולר בפרסומות. מדובר על 120 מותגים שהשתתפו ו-223 פרסומות, כך לפי נתוני iSpot.tv.
סמסונג מובייל הוציאה את הסכומים הגבוהים ביותר על פרסום - 14.3 מיליון דולר. טויוטה הייתה שנייה עם 12.8 מיליון דולר, ואחריה יוניברסל פיקצ'ורס, עם 10.1 מיליון דולר, ניסאן עם 9.8 מיליון דולר וורנר עם 9.4 מיליון דולר.
קטגוריית הפרסומת המרכזית הייתה רכב, עם 56.8 מיליון דולר, ואחריה סרטים עם 42.9 מיליון דולר, מסעדות מזון מהיר עם 28.8 מיליון דולר, יצרניות בירה עם 18.789 מיליון דולר ומכשירים ניידים עם 18.782 מיליון דולר.