מדוע נתוני הרייטינג של ה-NFL יורדים בעשרות אחוזים?
הרייטינג של משחקי יום שני בערב ירד ב-20% והרייטינג בימי ראשון ב-18.5%. בימי חמישי נרשמה ירידה גדולה יותר של 21.8%. הסיבה המדויקת לכך אינה ברורה לגמרי: המירוץ לנשיאות, דילול המוצר או חזירות
09:1514.11.16
שיעורי הרייטינג במשחקי ה-NFL נמצאים בצניחה חופשית השנה, והסיבה המדויקת לכך לא ברורה לגמרי.
קראו עוד בכלכליסט:
- יותר מדי זה יותר מדי
- יותר מ-44 מיליון אמריקאים צפו במשחק השביעי בגמר ה-NBA
- ליגת העל: יותר צופים במגרשים, יותר רייטינג
מארק קיובן. . "מה שאני אומר זה שחזירים משמינים ואז נשחטים, והם מתנהגים כמו חזירים", אמר קובן באותו הזמן. "כשמגזימים, אנשים מתרחקים. מה שאני אומר זה שכשיש משהו טוב ביד ואז נעשים חמדניים, זה תמיד בלי יוצא מהכלל פועל בסוף נגדך צילום: איי אף פי
לפי הנתונים שאספו בנילסן, הרייטינג של משחקי יום שני בערב (Monday Night Football) ירד ב-20%, בעוד שהרייטינג בימי ראשון נפל ב-18.5%. בימי חמישי נרשמה ירידה גדולה יותר של 21.8%.
בליגה טוענים כי הירידה נובעת מ"התעניינות חסרת תקדים בבחירות לנשיאות". אך במקביל מתפתחת תיאוריה פופולארית נוספת, שעלולה להתגלות כבעייתית יותר לליגה. לפי התיאוריה, ה-NFL דיללו את המוצר עד למצב שאנשים איבדו עניין.
בעבר הפוטבול היה שמור לימי ראשון אחה"צ, ואז ב-1970 הצטרפו המשחקים בימי שני, ב-1987 משחקי ראשון בערב, כשחמישי הצטרפה ב-2006. "האם הם חתכו וקיצצו יותר מדי?" שאל מנכ"ל CBS לס מונבס בכנס שנערך לאחרונה. "האם יש יותר מדי מוצר?" לא הייתה לו תשובה לשאלות.
עם זאת, ב-2014 למארק קיובן הייתה תשובה לשאלות האלה, והיא הייתה חיובית.
קיובן, היזם המיליארדר שבבעלותו קבוצת ה-NBA דאלאס מבריקס, פצח במתקפה שבה האשים את ראשי ה-NFL בחמדנות ומתיחת המוצר מעבר לגבול. "מה שאני אומר זה שחזירים משמינים ואז נשחטים, והם מתנהגים כמו חזירים", אמר קובן באותו הזמן. "כשמגזימים, אנשים מתרחקים. מה שאני אומר זה שכשיש משהו טוב ביד ואז נעשים חמדניים, זה תמיד בלי יוצא מהכלל פועל בסוף נגדך. זה החוק מספר 1 בעסקים". הוא אמר את הדברים כשב-NFL חתמו על חוזה שידור של שמונה משחקים עם CBS, שייצג פלישה של הליגה לשעות הפריים טיים ברשת ארצית לראשונה מאז השקת משחקי ימי שני בערב. "הם מנסים להשתלט על כל ערב בטלוויזיה", המשיך. "בהתחלה זה נשמע נחמד, יש להם את הרייטינג הגבוה ביותר, אבל אז הם עברו לימי חמישי, אפילו שזה משפיע על ה-NBA בתקופת החפיפה בין העונות, ואז הם יעברו לשבת, ואז כבר משפיעים על ספורט המכללות. עכשיו זה כבר ארבעה ימים בשבוע. זה הכל פוטבול, ויגיע השלב שיימאס לאנשים".
קיובן חזה אז כי ה-NFL רחוקה עשר שנים מקריסה פנימית. עכשיו נראה כי הנבואה הגשימה עצמה מוקדם מכפי שחשבו. בסוכנות בלומברג פנו אליו לתגובה עדכנית, והוא ענה "אין לי מה להוסיף, הנתונים מדברים בעד עצמם".
קומישינר ה-NFL רוג'ר גודל האשים את הירידה ברייטינג בגורמים חיצוניים, ביניהם הבחירות. "מחזורי" הייתה המילה שבה השתמש גודל כדי לתאר את הירידה ברייטינג, בכנס שנערך בשבוע שעבר. אך נראה שבליגה כן מבינים שעליהם לבצע שינוי פנימי. לראיה, הם שוקלים להפחית את מספר הפרסומות בשידורים. "אנחנו רוצים להוציא מהמשחק כמה שיותר זמן אמת כלומר קטעים בלי אקשן, כך שנוכל להפוך את המשחק למלהיב יותר", אמר. בין הרעיונות שהעלה גודל היו הורדת מספר הפרסומות ושינוי אופן הופעתן.
גודל אינו הבכיר היחיד בליגה שמדבר על צמצום פרסומות. "אנחנו לא מאשימים את הבחירות בכל", אמר בריאן רולאפ, שעומד בראש NFL נטוורק. הוא הוסיף כי ב-NFL "בוחנים ברצינות" את שינוי האופן שבו מוצגות הפרסומות. "בעולם שבו בנטפליקס אין פרסומות והצרכנים רגילים ל-15 שניות של הקדמה, האם יש דרך טובה יותר להציג פרסומות ביחד עם שותפות השידור שלנו?" שאל. לדבריו, שידור 70 פרסומות במשחק עלול להבריח צופים.
יש נקודה בדבריו, והאיטיות של המשחק היא נושא לתלונות בקרב האוהדים כבר שנים.
בעונה שעברה, משחק פוטבול נמשך בממוצע 3 שעות ושמונה דקות.
יש גם הסברים נוספים לירידה ברייטינג. לדוגמה, גודל דגימה קטן כי לא היו מספיק משחקים העונה, פציעות של שחקנים אהובים, משחקים בין קבוצות ברמות שונות ותופעת חותכי כבלים, כלומר אנשים שהתנתקו מהכבלים והלוויין.