$
חסויות וזכויות שידור

טוויטר ופייסבוק במשא ומתן לשידור חי של תכנים אולימפיים

רשת דיסקברי קומיוניקיישנס מנהלת מגעים עם טוויטר ופייסבוק לשידור תכנים מערוץ יורוספורט שבבעלותה, כולל האולימפיאדה, באתרי הרשתות החברתיות באירופה

שירות כלכליסט 15:2206.06.16
רשת דיסקברי קומיוניקיישנס מנהלת מגעים עם טוויטר ופייסבוק לשידור תכנים מערוץ יורוספורט שבבעלותה, כולל האולימפיאדה, באתרי הרשתות החברתיות באירופה, כך הודיע המנכ"ל דיוויד זסלאב.

 

 

 

דיוויד זסלב. במשא ומתן עם טוויטר דיוויד זסלב. במשא ומתן עם טוויטר צילום: בלומברג

 

בראיון שהעניק ביום חמישי מטורניר הטניס בצרפת, אמר זסלאב כי חברות האינטרנט פנו לדיסקברי וליורוספורט בנוגע להסכמים לשידור בסטרימינג של תכני ספורט. דיסקברי היא הבעלים של זכויות השידור באירופה של ארבע אולימפיאדות החל מאולימפיאדת החורף בדרום קוריאה בתחילת 2018. האולימפיאדה שתתקיים בעוד חודשיים בריו לא כלולה בחבילה.

 

"פייסבוק וטוויטר מעוניינות להשיג זכויות לאירועי ספורט איכותיים", אומר זסלאב. "אנחנו מדברים איתן כי יש לנו את זכויות השידור לאולימפיאדות בעשור הבא". לחוזים עם פייסבוק וטוויטר יש את הפוטנציאל להרחיב את החשיפה של יורוספורט ולעזור לה למשוך צעירים המשתמשים במדיה החברתית לאולימפיאדות, אחד מאירועי הספורט הוותיקים בעולם. מדובר בקהל שהולך ומצטמצם, שכן הצעירים נוטשים את הטלוויזיה המסורתית לטובת צפייה בתכנים בטלפונים הניידים ובטאבלטים. בשנה שעברה הסכימה דיסקברי לשלם 1.3 מיליארד יורו (1.5 מיליארד דולר) עבור זכויות השידור הבלעדיות באירופה של האולימפיאדה, שתשודר ברובה ביורוספורט, זאת במטרה לחזק את הרשת ולהעניק לה יתרון במו"מ על זכויות ספורט.

 

ערוץ דיסקברי מרוויח מחצית מההכנסות שלו מחוץ לארה"ב. לדבריו של זסלאב, החברה התחייבה להשקיע 5 מיליארד דולר בספורט בעשר השנים הבאות. היא גם מחזקת את הנוכחות שלה באסיה באמצעות תכניות ספורט וילדים.

 

תחת הסכם דיגיטלי פוטנציאלי, דיסקברי תשדר בשידור חי אירועי ספורט וכן תכניות מאחורי הקלעים וראיונות, כשההנחה היא שבכך היא תדחוף אנשים לעבור ליורוספורט. היא בוחנת גם את האפשרות למכור פרסומות במדיה החברתית, שיאפשרו למותג להחתים את הלוגו שלו על התכנים או לשדר פרסומות לפני הסרטונים.

 

דובר של פייסבוק אישר את קיומן של השיחות, אך סירב להגיב מעבר לכך, מטוויטר לא התקבלה תגובה.

 

זסלאב ציין עוד כי דיסקברי מנהלת מגעים גם עם מפעילות טלפונים ניידים לשידור תכני ספורט בלעדיים. "אנחנו אוהבים את מה שיש לנו להציע, ואנחנו נהיים מגוונים יותר", אמר זסלאב. "אנחנו רוצים להיות יותר מרק שידור תכניות עיון מסורתיות".

 

בעוד שהפלטפורמות של המדיה החברתית הולכות ומתרבות, חוזים לזכויות דיגיטליות נתפסים כמשתלמים מבחינה זו של הרחבת משתמשים ומשיכת אוהדים חדשים. טוויטר משלמת 10 מיליון דולר ל-NFL לשידור בסטרימינג של 10 משחקים בימי חמישי בערב בעונת 2016, בעוד שסנאפצ'ט הודיעה באפריל כי הגיעה להסכם עם NBC לשדר תקצירים של האולימפיאדה.

 

דיסקברי - שהמיליארדר ג'ו מאלון הוא אחד המשקיעים בה - רכשה מספר ערוצים אירופיים ואולפן הפקות בבריטניה, מכפילה גם את הכסף שהיא משקיעה ביורו ספורט ל-300 מיליון דולר, מדגיש זסלאב. "הספורט הוא רווחי עבורנו ויורו ספורט מייצרת הכנסה משמעותית".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x