יורוספורט ישדר את האולימפיאדה באירופה עבור 1.3 מיליארד יורו
יורוספורט ישדרו את האולימפיאדה באירופה, זאת כחלק מחוזה התקף החל מ-2018, במסגרתו הערוץ ישדר שני מחזורים אולימפיים. החוזה נחתם בעקבות הסכם קודם של הוועד האולימפי הבינלאומי עם דיסקברי קמיוניקיישנס, החברה האם של ערוץ הספורט האירופי
יורוספורט ישדרו את האולימפיאדה באירופה, זאת כחלק מחוזה התקף החל מ-2018, במסגרתו הערוץ ישדר שני מחזורים אולימפיים. החוזה נחתם בעקבות הסכם קודם של הוועד האולימפי הבינלאומי עם דיסקברי קמיוניקיישנס, החברה האם של ערוץ הספורט האירופי.
ההסכם כולל את אולימפיאדת החורף פיונגצ'אנג ב-2018, אולימפיאדת טוקיו 2022, וכן את האולימפיאדות ב-2022 ו-2024, שהערים המארחות שלהן עוד לא נקבעו.
ההסכם תקף לכל הטריטוריות באירופה מלבד רוסיה, כך שמדובר בסך הכל ב-53 מדינות. היוצאות היחידות מהכלל הן צרפת ובריטניה באולימפיאדות של 2018 ו-2020, מכיוון שהזכויות האלה נמכרו כבר.
דיסקברי, החברה האמריקאית שרכשה את יורוספורט בשנה שעברה, תמכור רישיונות לחלק ניכר מהזכויות "בשווקים רבים ברחבי אירופה". כלומר, הערוצים יצטרכו לנהל איתם משא ומתן ולא עם הוועד האולימפי הבינלאומי.
העסקה, המוערכת ב-1.3 מיליארד יורו (1.5 מיליארד דולר), מסמלת שינוי מהמערכת הקודמת, שבה עבדו מול קבוצה של ערוצי שידור ציבוריים ברחבי אירופה ולא עם ערוץ אחד. היא מגיעה לאחר שהוועד האולימפי חתם כבר על כמה עסקאות שידור גדולות, כולל עם NBC ספורטס שבתוקף עד 2032.
"זהו הסכם משמעותי עבור דיסקברי והוועד האולימפי, ואנחנו נרגשים שיורוספורט, הבית האירופי של האולימפיאדות, הופך לשותף שלנו", מסר נשיא הוועד האולימפי תומאס באך.
"ההסכם הזה מבטיח שידור מקיף של האולימפיאדות ברחבי אירופה, כולל ההבטחה לספק שידורים בחינם בכל הטריטוריות. דיסקברי ויורוספורט הפגינו מחויבות גדולה לאולימפיאדה, לספורט האולימפי ולעתיד התנועה האולימפית".
ההסכם תקף בכל הפלטפורמות, כולל ערוצים בחינם, חבילות למנויים וערוצים בתשלום, אינטרנט וטלפונים ניידים בכל השפות ברחבי 50 מדינות וטריטוריות באירופה.
מינימום של 200 שעות של האולימפיאדה ו-100 שעות של אולימפיאדת החורף ישודרו בערוצים בחינם במהלך האירועים.
"השתלטנו על יורוספורט לפני שנה ופצחנו במשימה ארוכת טווח לחזק את הרשת והמותג שלה", מסר נשיא דיסקברי אינטרנשיונל ג'י.בי פריט. "ההכרזה הזו היא צעד מרגש קדימה במסע הזה. המיומנויות הטכניות הבולטות של יורוספורט והיכולת לשדר את המשחקים האולימפיים ל-50 מדינות ב-20 שפות ברחבי פלטפורמות רבות, הוא ניצחון חשוב לאוהדי הספורט".
דיוויד זסלוב, נשיא ומנכ"ל דיסקברי קמיוניקיישנס הוסיף: "זהו יום היסטורי שבו הוספנו בגאווה את הטבעות האולימפיות למגוון ההצעות שלנו". המחויבות ארוכת הטווח לשידור מצידם של הנשיא באך והוועד האולימפי מאשרת את עמדתה של יורו ספורט כמנהיגת שידורי הספורט ברחבי אירופה, ותרחיב באופן משמעותי את הנוכחות שלה בכל הפלטפורמות".