$
מונדיאל 2010
מונדיאל קצר

חברות ברזילאיות וסיניות מנצלות את המונדיאל לצבור הכרה בינ"ל

חברות מהשווקים המתפתחים שילמו סכומי עתק כדי לזכות בחשיפה במונדיאל. המנהלים טוענים: "מדובר על מקדם מכירות בטוח"

בלומברג 16:4307.07.10

ברגע בו חלוץ אורוגוואי לואיס סוארס השתמש בידו כדי למנוע מגאנה ניצחון ברבע הגמר במונדיאל, ידעה חברת יינגלי גרין אנרג'י הולדינגס כי החסות שהעניקה לאירוע הספורט הצדיקה את עצמה.

 

הלוגו של יצרנית הפאנלים הסולריים הסינית, שהוצג על המסך מאחורי השער, הוקרן ישירות למיליוני משקי בית ברחבי העולם בשעה שסוארז חטף כרטיס אדום.

 

"ברגע כזה, אנשים מתחילים לשים לב", אמרה דוברת החברה ג'ודי לי. "זה כמו להגיד וואו! מיליוני אנשים צפו בלוגו שלנו! אנשים הולכים להכיר אותנו!".

 

יינגלי, הממוקמת בבאודינג, היא החברה הסינית הראשונה המשמשת כנותנת חסות במונדיאל, אירוע שמושך למעלה מ-500 מיליון צופי טלוויזיה. סיארה מברזיל, יחידה של מארפריג אלימנטוס (Marfrig Alimentos), חברת אריזת הבשר הרביעית בגודלה בעולם, וחברת התוכנה ההודית מהינדרה סיסטם (Mahindra Satyam ) הפכו גם כן לחברות הראשונות מהמדינות שלהן שפרסמו עצמן בטורניר.

 

 

אימון של נבחרת גרמניה על רקע שלט פרסום של יינגלי סולאר. בתקווה שהשער ייכבש בזמן הנכון אימון של נבחרת גרמניה על רקע שלט פרסום של יינגלי סולאר. בתקווה שהשער ייכבש בזמן הנכון צילום: איי פי

 

דמוקרטיזציה של המיתוג העולמי

 

"אנחנו חווים מעין דמוקרטיזציה של המיתוג העולמי", אומר אלן גולד, סמנכ"ל מחלקת ניתוח השוק בנילסן, חברת מדידת רייטינג מניו יורק. "השקעה גבוהה במונדיאל היא מדד משמעותי לכך שהן פועלות באגרסיביות במטרה להפוך לשחקניות בינלאומיות".

 

יינגלי מחזיקה בנתח של 7% בשוק האנרגיה הסולארית העולמי. היא מתכננת להוציא כ-2.3 מיליארד דולר בשלוש השנים הבאות כדי לשלש את התפוקה שלה. מארפריג, הממוקמת בסאו פאולו, תלויה בייצוא שמהווה 35% מההכנסות שלה.

 

קישור החברה עם אירוע הספורט הפופולארי ביותר בעולם מעניק למארפריג "אחיזה עולמית", מסביר המנכ"ל מרקוס מולינה דוס סנטוס.

 

ההוצאות של חברות מהמדינות המתפתחות (BRIC – ברזיל, רוסיה, הודו וסין) בטורניר הנוכחי מגיעות לאחר שנרשמה צמיחה בבורסות המקומיות, שעקפה את המדינות המפותחות מאז המונדיאל הקודם.

 

מדד שנגחאי המשולב של סין זינק ב-39%, מדד ברזיל, בוווספה (Bovespa), קפץ ב-71% ומדד סנסקס ההודי התקדם ב-65%. באותה התקופה, מדד הדאו ג'ונס ירד ב-13% ומדד פוטסי 100 של לונדון איבד 16% מערכו.

 

הסכמי החסות של יינגלי, מהינדרה וסיארה במונדיאל "מושפעים באופן ישיר מההיקף של הכלכלות המתפתחות", אומר אניל גופטה, פרופסור למינהל עסקים בצרפת. "זוהי מגמה שתתקדם בעשור הקרוב".

 

 

לואיס סוארס. עשה טוב לספונסרית הסינית לואיס סוארס. עשה טוב לספונסרית הסינית צילום: רויטרס

 

מקדם מכירות מובטח

 

בעבר הפרסום במונדיאל נשלט על ידי ספונסריות ממדינות עשירות, שנהנו מהכנסות גבוהות יותר בשל החשיפה הגבוהה.

 

אדידס, יצרנית בגדי הספורט השנייה בגודלה בעולם, העלתה בחודש שעבר את תחזית ההכנסות ממכירת מוצרים הקשורים לכדורגל לסכום שיא בשל הטורניר. קוקה קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, דיווחה שהמכירות ברבעון שלאחר המונדיאל של 2006 בגרמניה צמחו ב-14% כתוצאה מכך, ואילו מקדונלדס דיווחה על עלייה של 5.5% במכירות לאחר האירוע, העלייה הגדולה ביותר מזה 7 רבעונים.

 

הסכם חסות במונדיאל הוא מקדם מכירות בטוח, אומר דילבה גיל, ראש חטיבת הספורט במהינדרה. החברה ההודית רוצה להפוך לאחת משלוש חברות המידע הטכנולוגי המובילות בברזיל, שתארח את המונדיאל הבא ב-2014, ובכך להנות "מגשר לאמריקה הלטינית", אומר גיל.

 

"אפשר לקצר שיחה של איש מכירות בעשר דקות בכך שלא ניאלץ להסביר מי אנחנו", מפרט גיל. "כדורגל הוא השפה היחידה שמשותפת לאסיה ולאירופה".

 

במהלך המונדיאל של 2006, עשר המפרסמות הגדולות בארצות הברית הוציאו ביחד 112 מיליון דולר על פרסומות בטלוויזיה, לפי נילסן. סך כל הפרסומות הטלוויזיוניות באותו טורניר הסתכמו ב-195 מיליון דולר.

 

פיפ"א, התאחדות הכדורגל הבינלאומית, הרוויחה 1.6 מיליארד דולר מהסכמי חסות לטורניר הנוכחי. יינגלי לא מוכנה לחשוף כמה שילמה, אך הדוברת מתעקשת כי הסכום היה "שווה את זה". יינגלי מצפה לחשיפה גבוהה יותר במשחק הגמר, שייערך ב-11 ביולי.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x