יצחקי: "אין איפה להכניס כבישים חדשים - אבל כל שנה יש 250 אלף מכוניות חדשות"
יו"ר מטה הדיור וראש הוועדה לתשתיות לאומיות: "איפה המכוניות חונות ונוסעות? אלוהים יודע". הוא התייחס גם למו"מ עם ראשי הערים על התמריצים להגדלת מספר היתרי הבנייה: "הם לא דורשים רק כיתות - עכשיו הם רוצים אצטדיונים". לדבריו, תאגידי כוח האדם הגיעו לאוקראינה ונתנו "משהו" כדי שהפרלמנט לא יאשר את ההסכם הבילטראלי עם ישראל
"אנחנו בבעיה עם הכבישים. אני ראש הוועדה לתשתיות לאומיות ואני אומר לכם שכבר אין איפה להכניס כבישים חדשים במדינה הזו, ועדיין כל שנה נכנסות 250 אלף מכוניות חדשות בשנה, איפה הן חונות ונוסעות? אלוהים יודע" - כך אמר היום יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, בכנס של התאחדות קבלני ת"א-יפו בת ים שנערך באילת
- ליידרמן: "למרות צעדי הממשלה יש תחושה של דריכה במקום הציבור איבד את האמון"
- מנכ"ל האוצר: "מטרתנו היא להגדיל את היצע הדיור, הנגזרת של זה היא ירידת מחירים"
- "הלוואה עומדת לזכאים תצליח להקל על המשבר"
יצחקי פנה אל הקבלנים ואמר: "הדיאלוג ושיתוף הפעולה חייבים להימשך, אבל בואו ננמיך את הלהבות, בסוף יכולים להיות חילוקי דעות, אתם לא חייבים לקבל כל דעה שלנו ולהיפך, אנחנו מסתכלים על הדברים אחרת, אתם לא יודעים מה זה לעבוד בממשלה ואני אומר לכם שזו קריעת ים סוף, כל דבר אתה צריך לתאם בין עשרה גופים. אני נפגש כל שבוע עם 15-20 ראשי ערים למה הם לא משחררים היתרי בנייה, והעוזרת שלי משגעת אותם. חלקם רוצים לקבל תשתיות לפני שהם מאשרים וזה לא מעניין אותם שהקבלן כבר שילם על הקרקע".
לדבריו, "בתקציב של 2017 -2018 אנחנו מקצים 250 מיליון שקל כתמריצים לראשי הערים כדי שיעלו את המספר הממוצע של ההיתרים שלהם ואם הם מצליחים הם מקבלים 10-15 אלף שקל להיתר בדירה רגילה, ו-15-20 אלף שקל להיתר בהתחדשות עירונית. אנחנו מנהלים עימם משאים ומתנים, אבל זה כבר מזמן עבר את הדרישה לכיתות ובתי ספר, עכשיו זה כבר דרישה של איצטדיון, בנהריה ג'קי סבג רוצה אצטדיון כדורגל ולא מוכן לדבר לפני כן".
דוגמה נוספת לדבריו היא בישוב צור יצחק, "ראש המועצה האזורית לקח את הישוב אליו כי מקבלים שם היטלי השבחה אבל כשנגמרו היטלי ההשבחה הוא כבר לא צריך אותו והפסיק לאשר היתרי בניה".
לגבי בנייה של מספר הדירות שנדרש אמר יצחקי: "כדי שבסוף נגיע למצב שבו אין משבר דיור, אנחנו צריכים לאפשר את המצב שבו יש ייצור דירות בכמות יציבה ומספקת. מצאנו שעד סוף 2040 צריך 1.5 מיליון דירות חדשות. אנחנו צריכים תכנון, תשתיות, צריכים עובדים - ואני לא איש בשורה בעניין הזה; הקצת שאנחנו מביאים ממזרח אירופה לא מספיק. הסינים מורחים אותנו, אנחנו פותחים משאים ומתנים באלבניה מקדוניה ובבלרוס, אנחנו מתחילים למיין מאוקראינה".