הביקוש לחומרי ניקוי וחיטוי הזניק את תוצאות סנו ברבעון השני
הרווח הנקי ניתר ב-49% ל-47.8 מיליון שקל, ההכנסות צמחו ב-9.1% ל-405.5 מיליון שקל; דווקא הביקוש לנייר טואלט ירד עקב הצטיידות יתר ברבעון הראשון לקראת הסגר; החברה נהנתה מהכנסות מימון בגובה 2 מיליון שקל, כפול מבתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מירידה בהפסדים של השקעות בניירות ערך
- ההסתערות על האלכוג'ל ונייר הטואלט העלתה את רווחי סנו ב-14%
- בעל השליטה בסנו: "להרוויח זו לא בושה"
- בהלת הקורונה ברשתות: הציבור מתנפל על חומרי חיטוי ומזון יבש
מכירות סנו ברבעון השני צמחו ב-9.1% והסתכמו ב-405.5 מיליון שקל. העלייה במכירות נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה ובעיקר לצמיחה של 13.6% בתחום מוצרי הניקוי ואחזקת הבית, למעט תחום מוצרי הנייר שרשם ירידה של 2.8% בשל הזינוק בביקוש לנייר טואלט ודומיו ברבעון הראשון של השנה, במסגרת ההצטיידות הראשונית לסגר.
העלייה במכירות באה לידי ביטוי בשורת הרווח הגולמי שצמח ב-19.2% ל-165.1 מיליון שקל. העלייה ברווח הגולמי בשיעור גבוה מזה של המכירות, איפשר לסנו לשפר את הרווחיות הגולמית ברבעון ל-40.7% לעומת 37.3% בתקופה המקבילה אשתקד.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
במהלך הרבעון נאלצה סנו להגדיל את ההפרשות לחובות מסופקים ולצד עלייה בתרומות לעזרה בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה וגידול בהוצאות המחשוב, רשמה עלייה של 50% בהוצאות הנהלה וכלליות שצמחו ל-23 מיליון שקל.
החברה גם שילשה ברבעון את סעיף הוצאות אחרות ל-4.7 מיליון שקל, כתוצאה מרישום הפסד מירידת ערך של השקעה בחברת דלק סן. למרות העלייה בהוצאות, זינק הרווח התפעולי ב-42.9% והסתכם ב-60.9 מיליון שקל. החברה נהנתה ברבעון מהכנסות מימון בגובה 2 מיליון שקל, כפול מבתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מירידה בהפסדים של השקעות בניירות ערך.
ההצטיידות בנייר טואלט ובחומרי חיטוי וניקוי החלה בסיומו של הרבעון הראשון, ואת המחצית הראשונה חתמה החברה עם עלייה של 29.2% ברווח הנקי שהסתכם ב-95.2 מיליון שקל, לצד עלייה של 11.8% במכירות שהסתכמו ב-888.3 מיליון שקל. יחד עם זאת, בעקבות ירידות השערים שנרשמו בשוק ההון במהלך המחצית הראשונה על רקע התפשטות הקורונה, רשמה החברה הפסדים בסכום של כ-4.8 מיליון שקל מהשקעות בניירות ערך סחירים.