$
בורסת ת"א

ההסתערות על האלכוג'ל ונייר הטואלט העלתה את רווחי סנו ב-14%

התפרצות הקורונה העלתה את הרווח הנקי של חברת מוצרי הניקוי ל-47.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020, ההכנסות טיפסו גם הן ב-14% ל-482.8 מיליון שקל; העובדה שסנו מייצרת בישראל סייעה לה במשבר הקורונה, בזמן שהמתחרות הגדולות היו תלויות בייבוא מחו"ל

אורנה יפת 14:3225.05.20

התפשטות נגיף הקורונה הקפיצה את המכירות והרווחים של חברת חומרי הניקוי סנו. הרבעון הראשון של 2020 התאפיין בבהלה לחומרי ניקוי וחיטוי, ולנייר טואלט, תחומי העיסוק העיקריים של החברה.

 

סנו שבבעלות משפחת לנדסברג, היא מחברות מוצרי הניקוי המובילות בישראל והיצרנית הישראלית המובילה בתחום. העובדה שהחברה מייצרת בישראל סייעה לה במשבר הקורונה, כאשר המתחרות הגדולות כמו יוניליוור, פרוקטר אנד גמבל או רקיט בנקיזר היו תלויות בייבוא מחו"ל.

 

 

 

אלכוג'ל של סנו אלכוג'ל של סנו צילום: שופרסל

 

התפרצות הקורונה בישראל התגברה משמעותית באמצע חודש מרץ, וההסתערות על האלכוג'ל ועל ניירות טואלט הגדילה את מכירות הקבוצה ב-14% בשלושת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה ב-2019, וההכנסות הסתכמו ב-482.8 מיליון שקל. העלייה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של סנו: מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, מוצרי נייר ותחום הטואלטיקה והקוסמטיקה. המכירות לחו"ל זינקו ב-37.8% לכ-47 מיליון שקל, בשל העלייה בפעילות החברה הבת ברומניה. במקביל לעלייה במכירות, סנו גם קיצצה את היקפי הפרסום והורידה את הוצאות המכירה והשיווק.

 

הצמיחה במכירות לצד ירידה במחיר חומרי הגלם של מוצרי הנייר, תרמו לשורת הרווח הגולמי וסנו סיימה את הרבעון עם רווח גולמי של 190 מיליון שקל (39.3% מהמכירות), לעומת רווח גולמי של 160 מיליון שקל (37.8% מהמכירות) בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי עלה ב-29% ל-73.5 מיליון שקל.

 

בתקופת המשבר צימצמה סנו ב-5 מיליון שקל את היקפי הפרסום של מוצרי הקוסמטיקה והטואלטיקה, בשל הירידה בשימוש במוצרי קוסמטיקה. צמצום הפרסום תרם לעלייה ברווח תפעולי של המגזר, אך לצד החסכון בפרסום, נרשמה עלייה בהיקפי הפעילות של הקבוצה אשר הגדילה את הוצאות השכר וההפצה. סנו סיימה את הרבעון עם עלייה בשורת הוצאות המכירה והשיווק ל-88.7 מיליון שקל לעומת 83.7 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

 

הוצאות ההנהלה וכלליות זינקו ב-43% ל-24.6 מיליון שקל, כתוצאה מהעלייה בהפרשה לחובות מסופקים, עלייה בתרומות לעזרה בהתמודדות עם התפשטות הנגיף לסך של 2.8 מיליון שקל ועלייה בהוצאות שכר ומחשוב.

 

הרווח הנקי של סנו ברבעון עלה ב-13.9% ל-47.3 מיליון שקל. עיקר העלייה ברווח נבע מהצמיחה במכירות, שיפור הרווחיות הגולמית והירידה בהוצאות המכירה בשל הקיצוץ בפרסום. יתרות המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-22.3 מיליון שקל לעומת ארבעה מיליון שקל ברבעון המקביל, בשל העלייה ברווח הנקי.

 

לצד הגדלת המכירות והרווחים, הקורונה גם פגעה בסנו שרשמה הפסד של 5 מיליון שקל מהשקעות בניירות ערך בשל ירידות השערים שאיפיינו את תקופת המשבר. כתוצאה מכך גדלו הוצאות המימון של החברה ל-6 מיליון שקל לעומת 587 אלף שקל ברבעון מקביל 2019.

x