המכירות של מיצובישי צללו והמניה צנחה לשפל כל הזמנים
יצרנית הרכב שבסיסה ביפן דיווחה על התרסקות של 70% במכירות בשוק המפתח שלה - דרום מזרח אסיה ברבעון; ברחבי העולם מכרה מיצובישי בשלושת החודשים 139 אלף רכבים בלבד - צניחה של 53% לעומת הרבעון המקביל ב-2019; מיצובישי צופה שתציג את ההפסד התפעולי השנתי הגבוה ביותר מזה 18 שנה
התקוות להתאוששות מהירה של מיצובישי ממשבר הקורונה נמוגו, אחרי שיצרנית הרכב דיווחה על צניחה חדה במכירות שלה בדרום מזרח אסיה – אחד משווקי המפתח שלה – וכן הזהירה שהיא צופה לרשום את ההפסד התפעולי השנתי העמוק ביותר מזה קרוב לשני עשורים.
- רה ארגון במיצובישי: דגמים חדשים לא יוצגו באירופה, החברה תתבסס על השוק האסייתי
- טסלה תקים את המפעל השני שלה בטקסס - בעלות של 1.1 מיליארד דולר
- פיאט-קרייזלר משנה כיוון ברכב האוטונמי: תתמקד ברכבי משלוחים
מניית מיצובישי מוטורס צנחה הבוקר (ג') ב-12.6% בבורסת טוקיו וננעלה בשפל כל הזמנים. מתחילת השנה התרסקה המניה ב-48.7%.
היצרנית שבסיסה ביפן דיווחה שהמכירות במדינות דרום מזרח אסיה, שבימים כתיקונם מהוות רבע מכלל המכירות שלה, צללו בכמעט 70% והיוו רק 17% מכלל המכירות בחודשים אפריל עד יוני.
החברה קיוותה להסתמך על צמיחה באינדונזיה, הפיליפינים, וייטנאם ותאילנד – מדינת שבהן היא עקפה מבחינת מכירות את היריבות הגדולות יותר, ושנפגעו מהקורונה בשלב מאוחר יותר מאשר סין ומדינות מפותחות אחרות.
בעקבות הנתונים המאכזבים, מומחים חוששים שהשיקום במכירות של מיצובישי עשוי לפגר אחרי יצרניות רכב אחרות, ולפגוע בתוכנית הארגון מחדש שהציגה אתמול החברה, שתכננה להתמקד בשוק האסייתי על חשבון שווקים אחרים.
בעולם כולו מכרה מיצובישי 139 אלף רכבים בחודשים אפריל עד יוני, צניחה של 53% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.
היצרנית הודיעה כי היא חוזה כעת שההפסד התפעולי בשנה הפיסקלית שתסתיים ב-31 במרץ 2021 יעמוד על 140 מיליארד ין (1.33 מיליארד דולר) – ההפסד התפעולי הגבוה ביותר שלה מזה לפחות 18 שנה.
התוצאות של מיצובישי היו "מטלטלות", אמר האנליסט מיו קאטו (Mio Kato) מחברת המחקר לייטסטרים. "איגוד מדינות דרום מזרח אסיה (ASEAN) היה אמור להיות מנוע הצמיחה של החברה, ואף הוגדר כנקודה האטרקטיבית של מיצובישי בברית עם רנו-ניסאן. המכירות באיזור קרסו וכעת הוא מניב הפסדים".