פיאט-קרייזלר משנה כיוון ברכב האוטונמי: תתמקד ברכבי משלוחים
החברה-האם FCA הודיעה כי וויימו, שעמה יש לה הסכם שיתוף פעולה, תסייע בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות שיותקנו בדגם RAM
קבוצת FCA, החברה-האם של פיאט וקרייזלר, מצטרפת לשורה ארוכה של יצרני רכב שמשנים כיוון מחשבה בכל הנוגע לתכניות הפיתוח של רכב אוטונומי. החברה הודיעה כי שיתוף הפעולה שלה עם וויימו (Waymo) יתמקד בפיתוח רכבים מסחריים בעלי יכולות אוטונומיות. מדובר ברכבים מדגם RAM האמריקאית, המשמשים בדרך כלל חברות שליחויות. בהודעתה מציינת FCA כי וויימו תסייע לפתח בעתיד מערכות נהיגה ברמת אוטונומיה 4 (מתוך חמש רמות, כלומר נדרש נהג מפקח ברכב), שיותקנו בדגמים שהיא מייצרת, אך אינה מציינת מתי הדבר יקרה.
- אוטונומו חתמה על שיתוף פעולה עם פיאט קרייזלר
- פיאט קרייזלר: השפעת הקורונה תורגש בקרוב במפעלי החברה באירופה
- אושר רשמית מיזוג פיג'ו ופיאט קרייזלר - ייצור חברה של 50 מיליארד דולר
מעבר לכך מדגישה FCA בהודעתה כי מעתה וויימו תהיה החברה היחידה שתספק לה שירותי פיתוח של רכב אוטונומי, דבר שידחוק חברות אחרות אל מחוץ למעגל ספקי הטכנולוגיה האוטונומית של החברה. הודעה זו עשוייה להשפיע על המשך קיומו במתווה הנוכחי של ה"ברית הטכנולוגית" שאליה הצטרפה FCA ב-2017, ואשר כוללת את אינטל, מובילאיי ובמוו.
FCA אינה יצרנית הרכב הראשונה שמפרסמת את מה שנראה כחדשות על פיתוח טכנולוגי בתחום הרכב האוטונומי, אך בפועל מסתיר דווקא הליכה לאחור. רק השבוע הודיעו פורד ומובילאיי על תוכנית להגברת הבטיחות ברכבי פורד באמצעות שדרוג מערכות הנהיגה - תוכנית שבפועל רחוקה שנות אור מהטמעה של מערכות בטיחות ברכבים, ובפועל רק מעניקה למכוניות פורד יכולות טובות יותר לבלום ולהימנע ממכשול.