עלייה של 22% ברווחי פולקסווגן; לראשונה מזה 3 שנים - החברה מעלה דיבידנד
יצרנית המכוניות הגרמנית מסכמת את 2019 עם רווח תפעולי של 17 מיליארד יורו, מספר המכוניות שנמכרו עלה ב-1.3% ל-10.98 מיליון; הדיבידנד השנתי לבעלי המניות הוקפץ ל-6.5 יורו למניה - ב-108-2016 עמדה החלוקה על 4.8 יורו למניה
קבוצת הרכב פולקסווגן רשמה זינוק של 22% ברווח התפעולי לשנת 2019, והוא הסתכם ב-17 מיליארד יורו - עולה מדוחות שמפרסמת היום יצרנית המכוניות הגרמנית. הכנסות החברה בשנה החולפת הסתכמו ב 252.6 מיליארד יורו.
- פולקסווגן רוכשת 20% מחברה סינית לסוללות לרכבים חשמליים
- איך יצרני הרכב אולצו להיגמל מהדלק המזהם
- סיכום עשור בענף הרכב: יונדאי היא המאזדה החדשה
פולקסווגן מכרה בשנה החולפת 10.98 מיליון מכוניות, רכבי כביש שטח וטנדרים - עלייה של 1.3% בהשוואה לנתוני שנת 2018, בעיקר בזכות צמיחה במכירות באירופה ובאפריקה. החברה הודיעה במקביל לפרסום הדוחות על העלאה של הדיבידנד השנתי, לראשונה מזה 3 שנים: החלוקה על 2019 תעמוד על 6.5 יורו למניה, בהשוואה ל-4.8 יורו בשנים 2018-2016.
בתחזית השנתית המעודכנת שמפרסמת פולקסווגן צופה החברה עלייה של 4% במכירות בסיכום תוצאות 2020. לצד התחזית האופטימית, פולקסווגן מקדישה פסקה מיוחדת בסעיפים הכוללים תחזיות עתידיות למכירות המותג הגרמני.
"לאתגרים שעומדים בפני הקבוצה מצטרף חוסר וודאות הנובע, בין גורמים אחרים, משינויים גיאופוליטיים ועימותים, כמו גם ממחלות המתפשטות על פני מדינות ואזורים, כפי שאנו רואים בימים אלה במקרה של וירוס קורונה", נאמר בהודעה.
פולקסווגן, הנחשבת כיום לאחת היצרניות הרווחיות ביותר בעולם, התמודדה לפני כחמש שנים בלבד עם תוצאותיה של פרשת "דיזלגייט" שבמסגרתה שתלה החברה מתקנים מיוחדים שנועדו להתל בבוחני זיהום אוויר במעל עשר מיליון מכוניות. שהרווחים שרושמת פולקסווגן מתפרסמים לאחר שהיצרנית נדרשה השנה לשלם מאות מיליוני דולרים ויורו לאחר סגירה של מספר תביעות ענק נגד היצרנית בכמה מדינות - החל באוסטרליה וכלה בקנדה, ארה"ב וגרמניה.
בין היתר, גם בישראל נדרשה פולקסווגן לשלם בשנה שעברה פיצוי למדינת ישראל בגין נזקי דיזלגייט. הפיצוי שנקבע בישראל, כ-70 מיליון שקל, נחשב כמובן ל"כסף קטן" ביחס למאות מיליוני הדולרים ששילמה פולקסווגן בשווקים גלובאליים מובילים.