זינוק ברווחי יצרנית פיג'ו PSA לפני המיזוג עם פיאט
החברה האם של פיג'ו, סיטרואן ואופל רשמה ב-2019 זינוק של יותר מ-13% ברווח הנקי שעמד על סכום שיא של 3.2 מיליארד יורו: לפי PSA, העליה ברווח נובעת מהתייעלות ולא ממכירות, שירדו ב-2019 ב-10% ל-3.49 מיליון מכוניות
PSA, החברה האם של פיג'ו, סיטרואן ואופל רשמה זינוק של יותר מ-13% ברווח הנקי לפני המיזוג עם פיאט, שעמד אשתקד על סכום שיא של 3.2 מיליארד יורו. כך עולה מד"וחות 2019 של הקונצרן שפורסמו היום (ד').
- פסי ייצור הרכב של קונצרן PSA ויונדאי קיה בגרמניה ובקוריאה שותקו
- פיאט קרייזלר ופיג'ו מתמזגות - לחברת הרכב הרביעית בגודלה בעולם
- אחרי שטראמפ פגע בה באיראן, פיג'ו תעשה קאמבק בארה"ב
לפי PSA, העלייה ברווח נובעת מהתייעלות ולא ממכירות, שירדו ב-2019 ב-10% ל-3.49 מיליון מכוניות. יש לציין כי בניגוד ליצרני רכב אחרים , כדוגמת דיימלר, שפרסמה ביום שישי האחרון הערה מיוחדת בדו"חות, PSA אינה מזכירה כלל את נגיף הקורונה והשפעותיו.
לפי דוחות 2019, רשמה PSA עלייה של 1% בהכנסות לעומת 2018 - והן עמדו אשתקד על 74.7 מיליארד יורו (81.2 מיליארד דולר).
מתוך הרווח הנקי של PSA, החטיבה האוטומוטיבית (כלומר ייצור מכוניות) אחראית ל-58.9 מיליארד יורו - עליה של 0.7% ביחס לשנת 2018.
למרות העליה ברווחים, PSA מציינת בדוחות כי שוק הרכב האירופי צפוי להצטמצם בשלושה אחוזים בשנת 2020 ואילו שוק הרכב הדרום אמריקאי מיועד להישאר יציב. במפתיע הקבוצה אינה מפרסמת כל התייחסות עתידית לשוק הסיני.
PSA עצמה נמצאת בעיצומו של מיזוג עם FCA, החברה האם של פיאט וקרייזלר, מיזוג המיועד להתחיל השנה, במסגרתו יחלקו החברות פלטפורמות רכב ויוכלו להיכנס לשווקים חדשים.