פיאט קרייזלר ופיג'ו מתמזגות - לחברת הרכב הרביעית בגודלה בעולם
החברות אישרו את הדיווחים שפורסמו אמש; העסקה תיצור ענקית רכב בשווי של 50 מיליארד דולר; מנכ"ל פיג'ו קרלוס טווארס יעמוד בראש החברה הממוזגת, ומנכ"ל פיאט קרייזלר ג'ון אלקן ישמש בתפקיד היו"ר
פיאט קרייזלר וקבוצת PSA, יצרנית פיג'ו, אישרו הבוקר את הדיווחים מאתמול - והודיעו כי יתמזגו. העסקה תיצור ענקית רכב בשווי של 50 מיליארד דולר - הרביעית בגדולה בעולם. לפי ההודעה הרשמית, החברות "הסכימו לפעול למיזוג של 50-50 ביניהן".
- פיאט קרייזלר רימתה בנתוני מכירות ונקנסה ב-40 מיליון דולר
- פיאט קרייזלר מושכת את ההצעה לרכוש מחצית מרנו
- פיז'ו נפטרת מחטיבת הקטנועים: מוכרת את יתרת אחזקותיה למהינדרה ההודית
הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו לצוותי המו"מ לסכם את הפרטים הסופיים של המיזוג. מנכ"ל פיג'ו, קרלוס טווארס, יעמוד בראש החברה הממוזגת, ומנכ"ל פיאט קרייזלר ג'ון אלקן ישמש בתפקיד היו"ר.
באמצעות המיזוג, יוכלו החברות לחלוק בעלות הפיתוח של מכוניות חשמליות ואוטונומיות. כוח הקנייה המשותף שלהן יאפשר להן לחסוך כסף.
לפי הפרטים הידועים, פיאט קרייזלר תשלם לבעלי המניות 5.5 מיליארד יורו בדיבידנד מיוחד, ותעניק להם מניות בחברה הבת קומאו, העוסקת במערכות רובוטיות. בנוסף, פיג'ו תעניק לבעלי מניותיה 46% מיצרנית חלקי החילוף Faurecia.
המיזוג המוצע מגיע כמה חודשים לאחר שפיאט זנחה הצעה למיזוג עם יריבתה של פג'ו – רנו הצרפתית. העסקה קרסה לאחר שפיאט לא הצליחה לזכות בגיבוי של ממשלת צרפת, המחזיקה בידיה מניות רבות של רנו, ושל שותפתה ניסאן מוטור. פיאט לא שללה את האפשרות לחידוש השיחות עם רנו.
שר האוצר של צרפת, ברונו לה מר, בירך על העסקה, ואמר כי היא תאפשר לשתי החברות להשקיע בטכנולוגיות ירוקות ולהתמודד עם האתגרים בתחום.