טוקיו תחכה: ביונד מיט משהה את תוכניתה להיכנס לשוק היפני
בית ההשקעות Mitsui & Co הודיע ששיתוף הפעולה בינו ובין חברת תחליפי הבשר האמריקאית לא ייצא אל הפועל
חברת ביונד מיט (Beyond Meat) השהתה תוכניות להיכנס לשוק היפני, ומתכוונת להתמקד יותר בשוק האמריקאי שבו הגדילה לאחרונה את השקעותיה במאמץ להתרחב ולהתעלות מעל יריבותיה בשוק תחליפי הבשר, כך מסר בית ההשקעות היפני Mitsui & Co.
- המכירות של ביונד מיט זינקו ב-287% ברבעון השני
- ביונד מיט? הצמיחה האמיתית היא בחלב שקדים
- ביונד מיט מרחיבה את הנתח שלה בישראל
לפי דיווח ברויטרס, בית ההשקעות שרכש כמות מניות קטנה של ביונד מיט ב-2016, אמר שהיו לו תוכניות לחבור לחברה האמריקאית כדי למכור בשר על בסיס צמחי ביפן, אך שתוכניות אלה אינן קיימות עוד.
ביונד מיט, שבסיסה באל סגונדו, קליפורניה, מוכרת המבורגרים ונקניקיות על בסיס אפונה במסעדות ובסופרמרקטים, וערך מניותיה עלה בכ-550% מאז שהונפקה במאי על רקע הציפיות לביקוש גובר לחלופות בשר. החברה הונפקה שוב מוקדם יותר השבוע.
החברה עומדת בפני תחרות מצד חברת Impossible Foods מעמק הסיליקון, ועם מוצרים חלופיים שמיוצרים על ידי חברות מסורתיות יותר כמו טייסון פודס, ו-Perdue Foods. היא נאלצה להתמודד גם עם בעיות בהספק הייצור, והפרעות בשרשרת האספקה של חלבון אפונה.
הצרכן היפני הממוצע אוכל פחות בשר מעמיתו האמריקאי, והמטבח היפני מכיל באופן מסורתי מאכלים כמו טופו, אך צמחונות וטבעונות אינן שכיחות ביפן.