שופרסל: ההכנסות ברבעון עלו ב-9%, הרווח הנקי דרך במקום
הקבוצה, הכוללת מלבד הסופרמרקטים וסניפי ניו פארם גם פעילות נדל"ן ופיננסים, רשמה ברבעון השלישי של 2018 הכנסות שיא של 3.3 מיליארד שקל; האיחוד עם ניו פארם והמעבר לכרטיסי אשראי של כאל, הובילו לעלייה בהוצאות וליציבות בשורת הרווח
לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
שופרסל חותמת את הרבעון השלישי של השנה עם זינוק במכירות וברווחיות הגולמית. העלייה בהוצאות החברה כתוצאה ממיזוג ניו פארם, לא איפשרה לשיפור לבוא לידי ביטוי ברווח הנקי, שהסתכם ב-64 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
- כך יראה הלוגו של הרשת החדשה שתחליף את ניו פארם
- פיילוט בשופרסל: חנות ללא קופה
- דוחות כאל: ההכנסות עלו - הרווח ירד בגלל מועדון שופרסל
רכישת רשת ניו פארם, אשר תושק מחרתיים תחת מותג BE, הוסיפה למכירות שופרסל 137 מיליון שקל ברבעון ותרמה לכך שהכנסות הקבוצה, הכוללת מלבד שופרסל וניו פארם, גם את מגזר הנדל"ן והפיננסים, צמחו ב-9.4% ל-3.3 מיליארד שקל.
הכנסות מגזר הקמעונאות הכולל את שופרסל וניו פארם עלו ב-4.8% והסתכמו ב-3.2 מיליארד שקל, והמכירות בסניפי החברה עלו ברבעון ב-5.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הפער בין ההכנסות למכירות מוסבר בהגדלת מתנת ההצטרפות למועדון האשראי של שופרסל, במסגרת המאמצים לגייס לקוחות אחרי המעבר מהשותפות עם לאומי קארד לכאל. מכירות החנויות הזהות צמחו ב-3.6% בעיקר בשל עיתוי חגי תשרי שחלו במהלך הרבעון.
העלייה במכירות הובילה לכך ששופרסל רשמה ברבעון עלייה של 12.7% ברווח הגולמי שצמח ל-877 מיליון שקל. למרות מבצעי המכירות סביב החגים, עלתה הרווחיות הגולמית של שופרסל ל-26.5% לעומת 25.8% ברבעון המקביל אשתקד. את השיפור מסבירה החברה בעיקר בשיפור תנאי סחר, עלייה בנתח השוק של המותג הפרטי ל-26% מהמכירות, תמהיל המבצעים, התייעלות והאיחוד עם ניו פארם.
האיחוד עם ניו פארם, כמו גם המשאבים שנדרשו לגייס מחדש לקוחות לכרטיס האשראי של החברה עם כאל, לאחר הפסקת שיתוף הפעולה עם לאומי קארד, הובילו לזינוק של 14.9% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות.
על רקע זה, נותר הרווח התפעולי הקבוצתי על על 114 מיליון שקל, אולם שיעורו ירד ל-3.5% מההכנסות. למרות העלייה בהוצאות, צמח הרווח התפעולי של מגזר הקמעונאות ל-95 מיליון שקל ושיעורו עמד על 3% מהמכירות לעומת 2.7% בתקופה המקבילה אשתקד. במגזר מועדון האשראי ירד הרווח התפעולי ב-83% ל-2 מיליון שקל, בשל עלויות גיוס הלקוחות לכרטיס החדש, אשר כללו מתנת הצטרפות בגובה מאות שקלים ללקוח. ניו פארם חתמה את הרבעון עם הפסד תפעולי בסך 10 מיליון שקל.
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסר עם פרסום הדוחות: "ברבעון האחרון הכנסות שופרסל הגיעו לשיא בזכות פעילות קמעונאית ענפה, כולל שילוב פעילות ניו-פארם. פעילות קמעונאות הסניפים של שופרסל מבטאת עוצמה והצלחה מתמשכת, והיא מהווה עוגן להמשך ההשקעות העסקיות של הקבוצה".