רמי לוי מימש את האופציה והפך לבעל השליטה בקופיקס
לפני 5 חודשים רכש רמי לוי 20% מקופיקס תמורת 1% ממניות שיווק השקמה - עתה רכש בהתאם לתנאי האופציה 30.01% נוספים תמורת 1.38% ממניות הרשת
רמי לוי הפך לבעל השליטה בקופיקס, עם אחזקה של 50.01% ברשת בתי הקפה: 5 חודשים אחרי שרכש 20% מקופיקס בתמורה לכ־1% ממניות שיווק השקמה, ולאחר שהתקיימו התנאים המתלים למימוש האופציה לרכישת השליטה, מוציא רמי לוי לפועל את המהלך- ורוכש 30.01% נוספים בתמורה ל־1.38% ממניות שיווק השקמה.
- משרד התקשורת בודק את מבצע הסלולר של רמי לוי: "פגיעה בתחרות"
- עלייה קלה של 2% בהכנסות רמי לוי - קיפאון בשורת הרווח
- אנטרופי למוסדיים: להתנגד לעסקת השכירות בנכסיו הפרטיים של רמי לוי
את מניות שיווק השקמה המהוות התמורה לעסקה, הקצה לוי לקרן גרין לנטרן, בהוראת קופיקס - שרכשה מהקרן במקביל את חלקה (50%) ברשת סופר קופיקס ועברה לבעלות מלאה על רשת המזון. עם השלמת שלב זה, הקצתה קופיקס 30% ממניות סופר קופיקס ללוי. בנוסף, תשלם קופיקס לגרין לנטרן עוד 1.634 מיליון שקל ב- 12 ת
שלומים.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", העברת השליטה בקופיקס לידי לוי צפויה להוביל לשינוי במדיניות התמחור של הרשת. חנויות סופר קופיקס, המרכולים שחלקם יוסבו למותג 'רמי לוי בשכונה', יפעלו על בסיס מחירון הגבוה ב־7% מזה שקיים ברשת שיווק השקמה. לטענת לוי, מחירי סופר קופיקס כעת גבוהים בשיעור כה חד מאלו של שיווק השקמה, כך, שגם לאחר השינוי מדובר יהיה בירידת מחיר מזה הקיים כעת בסופר קופיקס.
במקביל לשינוי המחירון, צפויה השליטה של לוי ברשת לאפשר לו לשפר בשיעור חד את מחירי הקניה של הרשת העירונית ובכך להפוך אותה לרווחית. בכוונת לוי להסב רק את החנויות הגדולות יותר למותג 'רמי לוי בשכונה', ואילו את החנויות הקטנות, בהן לא ניתן יהיה להרחיב את מגוון המוצרים, ישאיר תחת השם סופר קופיקס.
עם הסבת החנויות, צפוי השימוש בפורמט המחיר האחיד להישאר אך בהיקף נמוך מאוד. מרבית המוצרים יתומחרו במגוון מחירים, זאת בשל הכוונה להרחיב את המגוון כך שיכלול אריזות בגודל רגיל, שמחירן אינו עומד בסטנדרט המחיר האחיד הקיים היום סופר קופיקס. במסגרת הרחבת המגוון, יפעל לוי להכניס לחנויות עוף ובשר טרי וכן ירקות ופירות בתפזורת.