משרד התקשורת בודק את מבצע הסלולר של רמי לוי: "פגיעה בתחרות"
במסגרת המבצע ישלמו חברי המועדון של רמי לוי שקל אחד בחודש למשך שנה. יפית לוי אטיאס, בתו של רמי לוי: "אנחנו לא מרוויחים כאן, זה ברור – אבל זו השקעה כמו שפרסומת בטלוויזיה זו השקעה"
משרד התקשורת פתח בבדיקה של מבצע הכסאח החדש של רמי לוי בתחום הסלולר, זאת על מנת להבין כיצד עליהם להתערב במצב. "אנו מבינים שישנה כאן פגיעה חמורה בשוק ובתחרות. אנו בוחנים את כל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה זו", כך נמסר ממשרד התקשורת.
התגובה מגיעה על רקע מבצע הבזק של רמי לוי תקשורת שמטרתו להגדיל את בסיס הלקוחות. בעבור שקל בודד לחודש מציעה החברה חבילת סלולר הכוללת שיחות ללא הגבלה ו-8 גיגה בייט גלישה למשך שנה.
- עלייה קלה של 2% בהכנסות רמי לוי - קיפאון בשורת הרווח
- אנטרופי למוסדיים: להתנגד לעסקת השכירות בנכסיו הפרטיים של רמי לוי
- הרשתות חוששות לייקר מוצרים לפני החגים
בנוסף, מי שלא נשארו אדישים למבצע הם לא רק הלקוחות. המשקיעים בבורסה בתל אביב מיהרו להגיב ולהביע את חששם להכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) ואיתנותן של חברות הסלולר הוותיקות שהצליחו להציג יציבות מסוימת בהיקף המשתמשים לאחרונה אל מול מחירי הרצפה של לוי. סלקום ירדה בבורסה בתל אביב ב-1.85% ופרטנר ב-3.54% על רקע הדיווח על המבצע.
יפית לוי אטיאס, בתו הבכורה של לוי, סיפרה היום בשיחה עם "כלכליסט" כי "המצבע שהחל כבר לפני כחודש נועד לתת הצעה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. אנחנו לא רואים בזה הפסד אלא השקעה – והיא השקעה מהותית שמוערכת בכ-240 שקלים לשנה עבור כל לקוח שהצטרף בתקווה שאלו גם ישארו איתנו ביום שלאחר מכן. לגייס לקוחות חדשים זה דבר יקר, אבל זו השקעה".
המבצע שמוזיל את אותה החבילה מכ-20 שקלים ביום רגיל לכדי שקל בודד תקף עד ה-16 באוקטובר. עם זאת, על מנת ליהנות מהמחיר האטרקטיבי על הלקוחות להיות חברי מועדון הרשת.
לוי אטיאס אמרה ל"כלכליסט" כי כיום מונה החברה כ-400 אלף חברי מועדון, שכמחציתם חברים ברשת הסלולר של רמי לוי. 200 אלף הנותרים נחשבים ליעד מהותי על פי דבריה של הבת הבכירה בחברה כשכמובן המטרה להביא גם ממחוזות רחוקים יותר.
כשנשאלה לוי אטיאס בנוגע למחיר הנמוך והמשמעות הגדולה יותר שיש להכרזה שכזו על התחרות, היא ביקשה להבהיר שמדובר בשוק חופשי וככזה יש לנהוג בו בהתאם. "אנחנו לא מרוויחים כאן, זה ברור – אבל זו השקעה כמו שפרסומת בטלוויזיה זו השקעה". שיטה זו מזוהה עם רמי לוי שעשה מבצעים שכאלו כבר בשוק העופות, הירקות ועתה גם בסלולר כשהוא רוכב על התשתית של פלאפון.
"כבר אלפי לקוחות הביעו רצון ועשו את המעבר אלינו בזכות המבצע", הוסיפה. "מדובר בלקוחות מצטרפים שאנחנו רוצים להביא ולשמר".