דו"חות HOT: עלייה במספר מנויי הסלולר, נטישת מנויי הטלוויזיה נבלמה
הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי ב-74 מיליון שקל - עלייה של 138% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד; שיעור הנטישה של מנויי הטלוויזיה עמד על 19%, אך מאידך נרשם קצב גיוס גבוה; ברבעון שעבר גייסה החברה 46 אלף לקוחות חדשים בתחום הסלולר
קבוצת HOT פרסמה אתמול (ה') בלילה את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי, והן מצביעות על עלייה בהכנסות וברווח הנקי, וכן על עלייה במספר מנויי הסלולר ובלימת נטישת מנויי הטלוויזיה.
- מיתוג מחדש: HOT תחליף את שמה לאלטיס - כמו החברה האם
- ערוצי הספורט והקמפיינים שחקו את רווחיות HOT ברבעון
- שבת שלום לפטריק דרהי - שיפור ברווחיות של אלטיס ברבעון
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-1.054 מיליארד שקל, גידול של 4 מיליון שקל בהשוואה לרבעון השני ו-33 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי הסתכם ב-149 מיליון שקל לעומת 144 ברבעון השני ו-87 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה - עלייה של 71%. הוצאות המכירה והשיווק הסתכמו ב-54 מיליון שקל לעומת 58 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות הסתכמו ב-55 מיליון שקל, בדומה לרבעון הקודם ועלייה של 3 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-74 מיליון שקל, גידול של 15 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם שהסתכם בכ-59 מיליון שקל (+25%), וגידול של 43 מיליון שקל בהשוואה לנתון המקביל בשנה שעברה שהסתכם בכ-31 מיליון שקל - עלייה של 138%. ה-EBITDA הסתכמה בכ-438 מיליון שקל, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
קצב גיוס גבוה בתחום הטלוויזיה
הכנסות מגזר הכבלים הסתכמו בכ-756 מיליון שקל לעומת 765 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-763 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. HOT מדווחת בנוסף כי מספר מנויי הטלוויזיה שלה הסתכם בכ-797 אלף לקוחות, ומצביעים שם על קיטון של 2,000 לקוחות בלבד לעומת הרבעון הקודם וירידה של כ-19 אלף בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. המחיר הממוצע למנוי הסתכם הרבעון ב-229 שקל לעומת נתון של 231 שקל לחודש ברבעון הקודם וברבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הנטישה הסתכם הרבעון ב-19%, נתון חריג בהשוואה לרבעונים האחרונים שנעו סביב 14%-16%. ב-HOT מציינים כי הדבר מצביע על התחרות הרבה בשוק, אולם כשמסכמים את מספר המנויים הכולל ניתן לראות שהוא לא ירד באופן ניכר, מה שמצביע על קצב גיוס גבוה. החברה מדווחת גם כי מספר מנויי האינטרנט הסתכם בכ-706 אלף, בדומה לרבעון הקודם וגידול של 6,000 מנויים בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
במגזר הסלולר רשמה החברה גידול משמעותי במספר המנויים, כאשר במהלך הרבעון הצליחה החברה לגייס 46 אלף מנויים חדשים לשורותיה. הגידול בתחום זה בא לידי ביטוי גם בעלייה בהכנסות HOT בתחום הסלולר שהסתכמו הרבעון בכ-313 מיליון שקל לעומת 298 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-271 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. כמו כן, ההכנסה הממוצעת מלקוח עלתה ל-53 שקל בחודש לעומת 52 שקל ברבעון הקודם ו-50 שקל ברבעון המקביל אשתקד. כזכור, בחברה משקיעים מאמצים רבים בגיוס לקוחות סלולר עם מבצעים הכוללים חבילות גלישה ללא הגבלה בכ-50 שקל לחודש.