ערוצי הספורט והקמפיינים שחקו את רווחיות HOT ברבעון
החברה המשיכה לאבד מנויי טלוויזיה ולגייס בסלולר - ורשמה שחיקה במחירים לצרכן בכל המגזרים. הכנסות החברה ברבעון השלישי עמדו על כמיליארד שקל, צמיחה של 2% לעומת הרבעון המקביל
קבוצת התקשורת HOT של פטריק דרהי סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 2% במכירות לכמיליארד שקל. החברה דיווחה על עלייה בהכנסות משירותי סלולר, לצד ירידה בהכנסות משירותי טלוויזיה.
- משרדי הממשלה לא שמעו על סלקום TV
- למרות חבילות החו"ל: גולן איבדה 4,660 מנויים בחגי אוקטובר
- סלקום TV ממשיכה לגייס על חשבון HOT ו-yes: רושמת 100 אלף לקוחות
הרווחיות של החברה נשחקה במהלך הרבעון - HOT סיימה את הרבעון השלישי עם EBITDA בשיעור של 40% מההכנסות, לעומת 42% ברבעון המקביל בשנת 2015. בין הסיבות לשחיקה ברווחיות ניתן למנות עלייה בהוצאות התוכן של הקבוצה בעקבות העלאת מחירי ערוצי הספורט, ועלייה בהוצאות הפרסום של הקבוצה.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 31 מיליון שקל לעומת 4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הסיבה לזינוק ברווח הנקי היא שיפור בהוצאות המס של הקבוצה - ולא שיפור בפרמטרים התפעוליים שלה.
את הרבעון סיימה החברה עם 2.18 מיליון מנויים - בדומה לרבעון המקביל. הקיפאון במספר המנויים הוביל לשחיקה בנתח השוק של החברה, שירד ל-42% מסך בתי האב בישראל, לעומת 43% בתקופה המקבילה. מספר מנויי ה"טריפל" (כלומר מנויים של טלוויזיה, אינטרנט וטלפון) עלה, בעוד מספר מנויי הטלוויזיה ירד.
בנוסף סבלה HOT משחיקת מחירים - ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) בטלוויזיה עמדה על 189 שקל, ירידה של 1% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי טריפל עמדה על 322 שקל, ירידה של 1.5%.
בשירותי הסלולר הגיעה HOT ל-1.4 מיליון לקוחות, לעומת 1.2 מיליון ברבעון המקביל. הכנסות הסלולר צמחו ב-14% ועמדו על 271 מיליון שקל - כאשר הפעילות עדיין סובלת מהפסדים תפעוליים, אך רושמת EBITDA חיובי של 25 מיליון שקל (לעומת הפסד של 5 מיליון שקל בשורת ה-EBITDA בתקופה המקבילה). ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח סלולר עמדה על 50 שקל, ירידה של 9%.