מיתוג מחדש: HOT תחליף את שמה לאלטיס - כמו החברה האם
קבוצת התקשורת של פטריק דרהי תאחד את כל המותגים שלה, בהם HOT בישראל, תחת השם אלטיס. הליך המיתוג מחדש, שעלותו בשוק הפרסום בארץ נאמדת בעשרות מיליוני שקלים, ייצא לפועל ברבעון השני של 2018
לקוחות HOT תתחילו להתרגל - בקרוב שם החברה ישתנה לאלטיס (Altice), כשם חברת-האם בבעלותו של פטריק דרהי. אלטיס הודיעה היום (ג') במסיבת עיתונאים חגיגית בניו יורק כי בכוונתה ליישם אסטרטגיית מותג חדשה המבטאת את המעבר שלה מחברת אחזקות המחזיקה שורה של חברות ונכסים בעלי שמות מותגים שונים, לקבוצה אחת מאוחדת עם מותג אחד בלבד. שמות החברות הבנות צפויים להשתנות גם, אולם ההפרדה המבנית תישמר, כלומר הוט מובייל והוט נט ישנו את שמן לאלטיס, אולם מבחינה תאגידית תישמר ההפרדה המבנית בין החברות. אלטיס מספקת שירות ליותר מ־50 מיליון לקוחות ב־14 מדינות ברחבי העולם.
- בג"ץ: לא ייערך שימוע נוסף על תעריפי השימוש בתשתית HOT
- מחשבת חבילה מחדש: סלקום מכוונת לבטן הרכה של בזק ו־HOT
- התחרות בשוק התקשורת פורחת, הצרכן יקווה שהחברות ישרדו
הליך המיתוג מחדש ייצא לפועל במהלך הרבעון השני של שנת 2018 אולם עד אז תחל HOT בפרסום 'לייט' שבו היא תשנה את הפרסומים שלה ל"HOT מקבוצת אלטיס" בהדרגתיות, עד להחלת המותג החדש.
HOT, שנוסדה ממיזוגן של שלוש חברות הטלוויזיה בכבלים: ערוצי זהב, תבל ומתב, תיפרד מהמותג לאחר 15 שנים של פעילות שבהן התרחבה גם לשירותי הסלולר, האינטרנט והטלפון הקווי.
אלטיס עבדה על פרויקט המיתוג במהלך השנה האחרונה בשיתוף פעולה עם קבוצת Publicis ועם וסוכנות העיצוב האמריקאית Turner Duckworth וזאת במטרה לגבש את הזהות התאגידית החדשה שתלווה בקמפיין השקה ולוגו חדש. במהלך העבודה על המיתוג החדש לא השתתפו חברות פרסום ישראליות, אולם מנכ"לית החברה טל גרנות-גולדשטיין ואנשי השיווק של החברה נטלו חלק פעיל במהלך. הסלוגן החדש של אלטיס, שילווה את המהלך, יהיה: "ביחד אין גבולות".
המהלך קורה בתזמון לא אידיאלי עבור חברת הכבלים. בפני HOT ניצב אתגר משמעותי, שכן שוק התקשורת חווה התעוררות והתגברות בתחרותיות, בעיקר בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית שבו היא מוכרזת כמונופול בתחום השידורים. כזכור, עד לפני כשנתיים וחצי פעלו בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית שתי חברות - HOT ו-yes, אלא שאז השיקה סלקום את מותג הטלוויזיה שלה סלקום TV. בחודש שעבר השיקה ספקית האינטרנט טריפל סי את מותג הטלוויזיה (הרזה) שלה, אולם היא אינה אמורה להוות תחרות ל-HOT, לפחות בשלב הקרוב. לעומת זאת, פרטנר מצהירה זה שנים שהיא תשיק את מותג הטלוויזיה שלה, כאשר ההצהרה האחרונה מצד החברה נרשמה בסוף הרבעון השני של 2017. בפרטנר מכוונים לבטן הרכה של HOT ו-yes תוך רכישת תוכן אטרקטיבי וייחודי במחיר נמוך יותר שמירה על חוויית משתמש זהה - דבר שקשה לומר עד כה על מותג הטלוויזיה של סלקום.
עלות המהלך - עשרות מיליוני שקלים
גורמים בענף הפרסום מציינים כי מעולם לא נרשם בישראל מיתוג מחדש של חברה בסדר גודל כזה וכי עלויות השיווק, הפרסום וההפצה נאמדות בעשרות מיליוני שקלים. במהלך השנה הקרובה ישתנו שמות כל ערוצי הטלוויזיה של HOT, כמו ערוץ הסדרות HOT3 שימותג מחדש; הפקות התוכן המקורי המתחילות ומסתיימות עם הלוגו שלHOT ישונו אף הן, אך כל ההליכים הללו יתבצעו בהדרגתיות.
"זוהי נקודת ציון חשובה ומשמעותית בחיי החברה", אמרה גרנות-גולדשטיין, "HOT הינה חברת התקשורת היחידה בישראל שהיא חלק מקבוצה בינלאומית. התכנסות תחת מותג בינלאומי תחזק את החברה אף יותר ותאפשר לה, תחת ההנהגה וההובלה של ההנהלה המקומית, להמשיך לצמוח ולמנף את הידע והיכולות של אלטיס".
מישל קומב, מנכ"ל אלטיס, מסר: "נהיה קבוצה אחת עם מותג אחד. אלטיס נכנסת היום לעידן חדש, כחלק מהפיכתה לקבוצה מובילה בתקשורת בתוכן ובפרסום".