מייסי'ס: נגדיל את מצבת העובדים ב-20% לקראת החגים
עם זאת, מדובר בתגבור נמוך יחסית לשנים קודמות; המטרה - לאייש משרות הפצה ומחסנים שיתמכו בהזמנות המקוונות
- מכירת החיסול נמשכת: סירס תסגור עוד 20 סניפים בארה"ב
- המלחמה באמזון הקפיצה את וולמארט לנישת מותגי היוקרה
- אמזון תעבור את מייסי'ס במכירות אופנה ב־2017
על פי הודעה שמסרה החברה אתמול (ה') התכנון הוא להעסיק 18 אלף עובדים חדשים שיסייעו בטיפול בהזמנות המקוונות בתקופת החגים - עלייה של 3,000 מהשנה שעברה. בסך הכל החברה מתכוונת להעסיק 80 אלף עובדים חדשים בחגים, זאת לעומת 83 אלף בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
רשתות הקמעונאות האמריקאיות נוטות להגדיל משמעותית את העובדים בתקופה שחלה מחג ההודיה בסוף נובמבר ועד הסילבסטר. תקופה זו מייצגת קרוב לשליש מהמכירות השנתיות של הרשתות. בטארגט הודיעו השבוע כי יגדילו השנה את מספר העובדים הזמניים ב-43%, ומספרם יעמוד על כ-100 אלף. זו הפעם הראשונה מזה חמש שנים שבטארגט מגדילים את מספר העובדים לחגים, זאת לאחר שהרשת דיווחה לראשונה מזה למעלה משנה על עלייה במכירות הזהות.
לפי הערכות חברת ההשמה האמריקאית רדיאל, רשתות הקמעונאות ביניהן ניימן מרקוס, ראלף לורן וטויס אר אס, יגדילו השנה את מספר העובדים ב-35% כדי למלא תפקידים במרכזי חלוקה ובמחסנים ולביצוע משלוחים. מייסי'ס, בדומה לרשתות כלבו אחרות, מתמודדת בשנים האחרונות עם ירידה במכירות, בין השאר על רקע התחרות עם אמזון. בניסיון לפצות על הירידה במכירות בחנויות הפיזיות, רשתות רבות משקיעות באתרי האינטרנט שלהן, כולל הקמת מרכזי חלוקה וצי מכוניות לביצוע משלוחים, זאת במקביל לסגירת חנויות ופיטורי עובדים.
כך למשל מייסי'ס צמצמה את כוח העבודה שלה ב-16% בחמש השנים האחרונות, ובכוונתה לסגור מאה חנויות עד סוף השנה.