הבובה השמנה לא עזרה: מכירות ברבי המשיכו לרדת וההפסד של מאטל הוכפל
מניית ענקית הצעצועים האמריקאית ירדה ב-4.7% במסחר המאוחר בוול סטריט בתגובה לדוח החלש - שחשף כי הניסיונות של מאטל לרענן את מותג הבובות הפופולרי עם צורות גוף וצבעי עור חדשים לא תופסים תאוצה
מניית מאטל איבדה אמש (ה') 4.7% מערכה במסחר המאוחר בוול סטריט, כאשר התוצאות הכספיות של ענקית הצעצועים לרבעון השני איכזבו את השוק. החברה דיווחה על הפסד מתואם של 14 סנט למניה, מעל תחזיות האנליסטים שצפו לה הפסד מינורי יותר של 9 סנט למניה.
- בארבי קמה לתחייה? זינוק של 16% במכירות ברבעון השלישי
- הברבי החדשה צולעת: צניחה במכירות וזינוק בהפסד של ענקית הצעצועים מאטל ברבעון
- בראץ יוצאת מישראל, ברבי מתכננת קאמבק
מכירות המותג ברבי רשמו ירידה של 5% ברבעון החולף. מדובר ברבעון שלישי ברציפות של ירידה. תוצאות אלה מאכזבות עבור חברת הצעצועים, שהימרה על ברביות חדשות - בעלות סגנונות גוף שונים, צבעי עור שונים וסגנונות שיער - על מנת להחזיר את אהדת הצרכנים למותג, שהפך לאחד המזוהים עם בעיית דימוי הגוף של נערות צעירות ונשים ברחבי העולם.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ברבי סבלה כבר מספר שנים מצמצום בקהל היעד שלה, כשנערות בגילאי 8 ומעלה החלו לשחק במשחקים אחרים. הבובה המסורתית סבלה גם ממעבר הילדים למשחקים דיגיטליים בטאבלטים ומכשירי סלולר. בנוסף, ברבי נתפסה כמיושנת ואף מסוכנת על ידי צרכנים רבים בגלל דימוי הגוף הבעייתי שהיא עלולה לתת לילדות שמשחקות בה. לכן, ברבעון הראשון של 2016 יצאה מאטל עם הבובות החדשות לשוק, שנועדו לטפל בכל בעיות אלה.
המכירות של ברבי ברבעון החולף עמדו על 152.2 מיליון דולר - שמהווים כמעט 16% ממכירות החברה כולה. כמו כן, יש לצין כי מכירות ברבי נמוכות יותר מסורתית ברבעון הראשון והשני, והמבחן האמיתי של הבובה יהיה במחצית השנייה של השנה.
בסך הכל דיווחה מאטל על מכירות של 974.5 מיליון דולר, עלייה של 2% - ומעל צפי האנליסטים למכירות של 972.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה היא רשמה הפסד של 56.1 מיליון דולר, עלייה משמעותית לעומת הפסד של 19.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה הסבירה את הצמיחה בהפסד בעלויות תמלוגים גבוהות יותר, ותמהיל מוצרים רווחי פחות.
החברה נסחרת כעת לפי שווי של 7.3 מיליארד דולר, ופרט לברבי היא מיצרת מותגי ענק כמו פישר פרייס ו-Hot Wheels.