בארבי קמה לתחייה? זינוק של 16% במכירות ברבעון השלישי
תוצאות ענקית הצעצועים מאטל הראו רבעון שני ברציפות של צמיחה דו ספרתית במכירות הבובה הוותיקה, לאחר השקה בתחילת השנה של בובות בגווני עור וסגונות שיער חדשים, וגם צורות גוף אנושיות יותר
מתיחת הפנים למותג הוותיק בארבי של ענקית הצעצועים האמריקאית מאטל ממשיכה לתת את אותותיה במכירות. מאטל דיווחה אמש (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, וחשפה זינוק של 16% במכירות המותג בארבי, שעמדו על כ-350 מיליון דולר ברבעון השלישי.
- דיווח: מאטל והאסברו מנהלות מגעים למיזוג
- בארבי השמינה, אבל לא מנחת
- אינטרנט הדברים המדאיגים: המהפכה הבאה ממש לא מאובטחת
הזינוק הזה היה אמנם פחות מרשים מהזינוק של 23% שנרשם במכירות מותג הבובות ברבעון הקודם - אך הוא עדיין המשיך מגמה של צמיחה במותג צעצועים שאיבד מכירות באופן עקבי מאז שנת 2012. הירידה הרציפה במכירות בשנים האחרונות גרמה לאנליסטים לנתח כי בארבי הוותיקה כבר אינה רלוונטית לילדי הדור הנוכחי - אך מאטל, כחלק מהרצון להמציא את המותג מחדש, ערכו שורה של שינויים בבובות.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
לצד הבארבי המסורתית בעלת הבלונד הגולש, העיניים הבהירות ומידות הגוף השערורייתיות, העמידה החברה על המדף בארביות נמוכות, מעוגלות, שחומות עור וכהות עיניים ולהן 24 סגנונות שיער, ואפילו - בארביות שנועלות נעלים שטוחות.
בחברה לא דיווחו האם הצמיחה נבעה מהשקת הבובות החדשות, או שפתאום גילו הצרכנים מחדש את הבובות המסורתיות, אך נראה כי העניין התקשורתי סביב הבובות החדשות בטח שלא הזיק. בחברה גם פתחו במתקפת תוכן חדשה סביב המותג בארבי - והשיקו בין השאר סרט עלילתי חדש בכיכובה של בארבי בחודשים האחרונים.
כך או כך, נראה כי האיום הגדול ביותר על בובות הפלסטיק של מאטל הן בובות הפלסטיק של המתחרה האסברו - שהחלה השנה לייצר את בובות מותגי דיסני. בובות אלה יוצרו בעבר על ידי מאטל, וסייעו לה לשלוט במדפים - אך כעת הבובות הידועות מסרטי דיסני: אנה, אלזה, סינדרלה ובת הים הקטנה - הפכו מחברות לאויבות. רק תוצאות הרבעונים הקרובים יעידו האם המהלך של מאטל אכן הביא לעדנה מחודשת בבובות בארבי, או שהעניין המחודש של הצרכנים הצעירים היה רגעי.