הברבי החדשה צולעת: צניחה במכירות וזינוק בהפסד של ענקית הצעצועים מאטל ברבעון
מניית מאטל נפלה אתמול ב-6.8% במסחר המאוחר לאחר שדיווחה על ירידה של 15% במכירות הרבעון הראשון, ועלייה של פי 1.5 בהפסד למניה. מכירות ברבי צללו ב-13% - רבעון שני ברציפות של ירידה
09:1821.04.17
ענקית הצעצועים מאטל דיווחה אמש (ה') לאחר תום המסחר בוול סטריט על תוצאות כספיות מאכזבות לרבעון הראשון - על רקע ירידה כמעט בכל מכירות המותגים שהיא משווקת, לרבות ברבי.
קראו עוד בכלכליסט:
- תחת מנכ"לית חדשה מעמק הסיליקון מאטל תשיק בובה בן
- ברונטיות מרוויחות יותר: ברבי שינתה את צבע השיער והמכירות זינקו ב-16%
- בארבי קמה לתחייה? זינוק של 16% במכירות ברבעון השלישי
מכירות החברה כולה ברבעון עמדו על 736 מיליון דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים של 801 מיליון דולר. מכירות החברה מהוות ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל.
החברה רשמה הפסד של 32 סנט למניה, כאשר האנליסטים ציפו להפסד של 17 סנט למניה. ההפסד של החברה ברבעון המקביל עמד על 13 סנט למניה. בתגובה לתוצאות הכספיות העגומות צנחה מניית מאטל ב-6.8% במסחר המאוחר בוול סטריט.
המכירות של ברבי צנחו ב-13% ברבעון, כאשר מדובר ברבעון שני ברציפות של ירידה במכירות מותג הבובות הוותיק. הירידה במכירות מגיעה לאחר עליה במכירות המותג ב-3 הרבעונים הראשונים של 2016 לאחר קמפיין שיווקי מאסיבי שלווה במהפך במראה החיצוני של ברבי - והשקה של סדרה חדשה של בובות במגוון צורות גוף, צבעי עור וסגנונות שיער. זאת, על מנת להיאבק בתדמית של בובת הברבי כמקדמת דימוי גוף בלתי אפשרי ומזיק בקרב ילדות. הירידה במכירות שני הרבעונים האחרונים מעלה שוב את החשש כי השקת הבובות החדשות לא הספיקה כדי להחזיר למותג את אהדת הצרכנים.
המותג היחיד שרשם צמיחה ברבעון מבין פורטפוליו המותגים של החברה הוא Hot Wheels. המותג נהנה גם מצפי חיובי להמשך השנה - לקראת ההשקה המתוכננת של סדרת צעצועים על בסיס הסרט "מכוניות 3" של דיסני.
ברבי