$
בשולי החדשות

תחת מנכ"לית חדשה מעמק הסיליקון מאטל תשיק בובה בן

בובת המתופף של המותג אמריקן גירל תצטרף לבובה שחורה ראשונה. המנכ"לית יוצאת עמק הסיליקון תנסה לשפר רווחיות גם בעזרת עליבאבא

שירות כלכליסט 22:3415.02.17

הבובה לוגאן הבובה לוגאן

במסגרת מאמציה של ענקית הצעצועים מאטל לשיפור הרווחיות, ישיק מותג הבובות האמריקאי אמריקן גירל שבבעלותה בובה בן, לראשונה ב־31 שנות קיומו.

 

הבובה היא של ילד בשם לוגאן אוורט, מתופף בלהקה הלבוש בג'ינס דהוי וטי שירט. לוגאן הוא הניסיון האחרון של אמריקן גירל, שנרכש על ידי מאטל ב־1998 ב־700 מיליון דולר, להרחיב את היצע הבובות כדי לשפר את המכירות. במסגרת המאמצים הללו, השיקה מאטל ב־2016 גם הבובה הראשונה של ילדה אפרו־אמריקאית ששמה גבריאלה מקברייד. מחירן של כל הבובות עומד על 115 דולר.

 

בשנה שעברה עמדו ההכנסות של מאטל על 570 מיליון דולר, ללא שינוי לעומת 2015. הרווח הנקי שלה לעומת זאת, ירד ב־5.8% מ־336.9 מיליון דולר ל־318 מיליון דולר.

 

דוברת מטעם החברה מסרה כי הבחירה לייצר בובה בן נבעה מדרישות הלקוחות. "אנחנו יודעים שבנות רבות יצרו בעצמן בובת בן מהקולקציות הקיימות שלנו", אמרה ל"ניו יורק טיימס".

 

השינויים באמריקן גירל הם רק חלק משורה של צעדים שבהם נוקטת מאטל בהובלת המנכ"לית מרגו ג'ורגיאדיס שנכנסה לתפקיד החודש. מהלך בולט נוסף שמקדמת ג'ורגיאדיס הוא שיתוף פעולה עם ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא, לעיצוב מוצרים המיועדים לשוק הסיני. מאטל הודיעה שלשום כי תמכור פריטים באתר המסחר המקוון Tmall.com של עליבאבא. בנוסף, מאטל תעבוד עם מעבדת האינטליגנציה המלאכותית של החברה הסינית לפיתוח "מוצרים חדשניים" לסיוע בהתפתחות ילדים.

 

ג'ורגיאדיס, לשעבר נשיאת גוגל אמריקה, מקווה גם לחולל מהפיכה תרבותית בארגון, כולל הפחתת הבירוקרטיה והעלאת המכירות במותגים המובילים, בהם ברבי ופישר פרייס. החברה מתמודדת גם עם אובדן הרישיון למכירת מוצרי "לשבור את הקרח" של דיסני ומותגי הנסיכות שלה לטובת יריבתה הגדולה הסברו. על פי הערכת אנליסטים, הרישיונות הללו הכניסו למאטל מעל 300 מיליון דולר בשנה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x