$
שווקי חו"ל

פטריק דרהי רוכש סטראט אפ לפרסום מקוון תמורת 306 מיליון דולר

זו הרכישה השנייה שמבצעת אלטיס החודש בתחום הדיגיטל - לאחר שכבר רכשה את פלטפורמת הפרסום המקוון Audience Partners

שירות כלכליסט 12:3621.03.17

פטריק דרהי מתרחב מעבר לכבלים גם לעולם דיגיטל. אלטיס, חברת המדיה שבבעלותו, הודיעה כי תרכוש סטארט אפ פרסום מקוון מצרפת בשם טידס (Teads) עבור 285 מיליון יורו (306.1 מיליון דולר). זו הרכישה השנייה שמבצעת אלטיס החודש, לאחר שכבר רכשה את פלטפורמת הפרסום המקוון Audience Partners . אלטיס היא גם הבעלים של חברת הכבלים הישראלית HOT.

 

לאחר השלמת העסקה תהפוך טידס לחטיבה באלטיס. טידס, שהוקמה ב-2000, דיווחה על הכנסות של 200 מיליון דולר ב-2016. היא מתמחה בפורמט Outstream וידאו , שבו הפרסומות מופיעות בתוך ההקשר של כתבה. צורה זו של פרסומות מועדפת על מפרסמים רבים שמאמינים שהיא דרך מרומזת יותר לשדר פרסומות באינטרנט. כמו כן, בדרך זו, המפרסמים משלמים רק עבור פרסומות שבהן אנשים צופים. אלטיס מסרה בהצהרה כי היא תרוויח מהקשרים הקיימים של טידס עם מפרסמים ואתרי חדשות.

 

הרכישה הזו היא חלק מהמגמה שהתפתחה לאחרונה של חיבור בין חברות טלקומוניקציה וחברות פרסומות טכנולוגיות, המאפשר לשלב בין הנתונים על משתמשים של חברות התקשורת עם יכולות פילוח הקהל של חברות הפרסום המקוון. כך למשל בחודש שעבר רכשה סינגטל (Singtel) את טרן עבור 310 מיליון דולר. עוד קודם לכן רכשה חברת הטלקומוניקציה הנורבגית טלנור את חברת הפרסום המקוון טאפאד תמורת 360 מיליון דולר.

 

אלטיס היא כיום ספקית האינטרנט הרביעית בגודלה בארה"ב, זאת בעקבות רכישתה בשנה שעברה את כייבל ויז'ן ב-17.7 מיליארד דולר.

 

 

פטריק דרהי פטריק דרהי צילום: אוראל כהן

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x