$
שווקי חו"ל

מפתחת סנאפצ'ט הונפקה לפי שווי של 24 מיליארד דולר

הושלמה הנפקת סנאפ, החברה האם של אפליקציית סנאפצ'ט: מחיר המניה בהנפקה נקבע על 17 דולר, בדומה להערכות שנשמעו בשבוע האחרון, ובמסגרתה גויסו לפחות 3.4 מיליארד דולר - הגיוס הגדול ביותר מאז הנפקת עליבאבא ב-2014. המניה תתחיל להיסחר מחר בבורסה של ניו יורק

מיקי גרינפלד 22:5701.03.17

הושלמה הנפקת סנאפ, החברה האם של אפליקציית סנאפצ'ט: מחיר המניה בהנפקה נקבע על פי דיווחים מוקדמים על 17 דולר – בדומה להערכות שנשמעו בשבוע האחרון, לפיהם מחיר המניה ינוע בטווח של 18-17 דולר, מעט מעל הטווח שהוצג בשלב מוקדם יותר, של 16-14 דולר. המניה תחל להיסחר מחר בבורסה של ניו יורק.

 סנאפ גייסה במסגרת ההנפקה לפחות 3.4 מיליארד דולר – הגיוס הגדול ביותר מאז הנפקת עליבאבא ב-2014. שווי השוק הראשוני של החברה שבו תפתח מחר את המסחר עומד עד 24 מיליארד דולר בקירוב.

 

 


 

על פי התשקיף, ב־2016 עמדו ההכנסות של סנאפצ'ט על 404.48 מיליון דולר - עלייה בשיעור חד מאוד של 589.5% לעומת 2015. מצד שני, עם ההכנסות גדלו גם ההפסדים: סנאפ סיימה את השנה עם עלייה של 36.3% בגודל ההפסד ל־520.29 מיליון דולר. זאת, לנוכח עלייה של 110% בהוצאות החברה, שהגיעו ל־924.87 מיליון דולר. 

סנאפצ'ט סנאפצ'ט צילום: בלומברג

 

הוצאות המחקר והפיתוח של החברה אמנם גדלו ב־120% ל־183.68 מיליון דולר, אבל מהוות רק 19.9% מההוצאות. כל שאר ההוצאות הן תוצאה של הפעילות השוטפת של החברה - הוצאות מכירה ושיווק, הוצאות אדמינסטרטיביות ועלויות תפעול שוטפות.

 

שיעור ההוצאה של החברה על מחקר ופיתוח דומה לשיעור ההוצאה של פייסבוק על מחקר ופיתוח ב־2011, השנה המלאה הראשונה לפני ההנפקה שלה. אולם פייסבוק היתה במצב שונה לחלוטין: כשהחברה הגיעה להנפקה היא כבר הייתה רווחית במשך שלוש שנים רצופות, בעוד שלסנאפ אין מספיק הכנסות כדי לדווח על נתונים פיננסיים לפני 2015.

 

לסנאפצ'ט יש גם עלויות תוכן ותפעול גבוהות. החברה שילמה לשותפי התוכן שלה כ-58 מיליון דולר ב-2016 כתגמולים, עלייה חדה מ-10 מיליון דולר שהיא שילמה להם שנה קודם לכן. המרוויחה העיקרית מהתפעול של סנאפצ'ט היא באופן לא ממש מפתיע גוגל, שהאפליקציה משתמשת בתשתיות הענן שלה לפעילותה. סנאפ התחייבה לשלם לגוגל כ-2 מיליארד דולר עבור השימוש בענן - כלומר כ-400 מיליון דולר בשנה לחמש השנים הקרובות. סנאפצ'ט מהווה עבור גוגל לקוח חשוב מאוד - אך התבססות על שירותיה עשויה להגביל את התפתחותה של האפליקציה לשווקים מסוימים כגון סין. נקודה שלילית למדי עבור אפלקיציה שרוצה להפוך לטוויטר ופייסבוק של דור המילניום הגלובלי.

 

חברת המחקר eMarketer פרסמה השבוע תחזית לפיה בשנת 2017 צפויה סנאפצ'ט להגיע ל-70.4 מיליון משתמשים, מול 77 מיליון משתמשי אינסטגרם. בשנת 2021 צפויים המספרים לעלות ל-89.2 מיליון משתמשים לסנאפצ'ט ו-98.7 מיליון לאינסטגרם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x