מאקרו טכנולוגי
לא מסתנוורים: הססנות המשקיעים ביחס לסנאפ היא סימן מעודד
מפתחת סנאפצ'ט מתקשה לשכנע משקיעים ביכולתה להגדיל את בסיס המשתמשים ואלו חדשות טובות לכל מי שחושש מקיומה של בועת השקעות בעולם הטכנולגיה
בכל הנפקה של חברת טכנולוגיה מתעוררת תמיד השאלה: האם אנחנו שוב בבועה, האם שוב מוצמד ערך מוגזם לחברה נטולת תוכן? זה המצב גם בהנפקה הצפויה של סנאפ, החברה־האם של סנאפצ'ט. החברה, שמהקמתה רשמה רק הפסדים ושבהיסטוריה שלה יש רק כשנתיים של הכנסות משמעותיות, מבקשת להנפיק לפי שווי של כ־20 מיליארד דולר. התשקיף של החברה עורר לא מעט שאלות, ונראה שהרוד שואו שהיא עורכת בימים אלו בין משקיעים פוטנציאלים, רק מעצים אותן.
- חקר ביצועים: בתי האבות, נתוני הנדל"ן וסנאפצ'ט
- צוקרברג נחוש לחבל בהנפקה של סנאפ: גם ווטסאפ מקבלת שדרוג סטייל סנאפצ'ט
- האסטרטגיה של סנאפ: להתמקד בחומרה ולהקדים את פייסבוק
לפי דיווחים, במהלך מפגש שנערך השבוע בניו יורק נשאלו המייסד והמנכ"ל אוון שפיגל ובכירים אחרים בחברה על ההאטה בקצב הגידול במספר המשתמשים. הם האשימו את המצב בבעיות מוצר באפליקציית האנדרואיד של סנאפצ'ט.
המשקיעים הביעו חשש מהניסיונות המוצלחים של ווטסאפ ופייסבוק לחקות תכונות שונות של סנאפצ'ט, ובפרט מהחיקוי של אפליקציית שיתוף התמונות של האחרונה, אינסטגרם, לתכונת Stories של סנפאצ'ט. לדברי משקיעים, אם חיקויים אלה יקשו על סנאפצ'ט להגדיל את בסיס המשתמשים, החברה תידרש לספק הסבר משמעותי יותר מאשר בעיות מוצר באנדרואיד. למרבה הצער, בינתיים לא מוצגים למשקיעים הפוטנציאליים הסברים או פתרונות מספקים.
ההתחמקות של סנאפ היא סימן לא חיובי לחברה, אבל ההססנות של המשקיעים היא סימן מעודד. במקום חלומות, הם רוצים תשובות מוצקות, ואם סנאפ לא תספקו אותן, היא עלולים להיתקל בקשיים ביום ההנפקה. זו התנהגות הגיונית שמצביעה על כך שאין ממש בועה. או לפחות, שהיא לא גדולה במיוחד.
מכונה למכירת משקפיים של סנאפ. לא מעט שאלות