רון בארון מאמין בטסלה: "מאמין שארוויח פי 30-50 על השקעתי ב-15 שנה"
מייסד בארון קפיטל שמחזיק במניות החברה בשווי 300 מיליון דולר: "אף אחד לא רוצה שטסלה תצליח - חוץ מהאנשים שקונים את המוצר שלהם"
- לא רק מכוניות חשמליות: אלון מאסק מציג גג רעפים סולארי
- טסלה רמסה את התחזיות: עברה לרווח ברבעון השלישי
- אלון מאסק: "עד סוף 2017 כל רכבי טסלה יהיו אוטונומיים לחלוטין"
בארון כינה את טסלה "אולי אחת החברות המעניינות" ביותר שבהן השקיע במהלך הקריירה בת 46 השנה שלו. "אני מאמין שבהשקעה פה ב-15 השנה הבאות, אנו יכולים להרוויח פי 30-50", אמר בשולי ועידת ההשקעות השנתית שלו בניו יורק.
בארון מחזיק בכ-1.5 מיליון מניות טסלה, שערכן הכולל הוא כ-300 מיליון דולר. "מניות אלו מייצגות כ-1.5% מנכסינו. כאשר התחלנו להשקיע בחברה, שווי המניות היו 33 דולר למניה".
ביום חמישי סגרה המניה את יום הסחר בשווי של 187.42 דולר. בארון אמר שהעלות הממוצעת לרכישת מניה במהלך שלוש שנים ומעלה הוא כעת "יותר מ-200 דולר". שיא השווי של מניות טסלה היו כ-280 דולר למניה ביולי 2015.
"אבל זה די מסוכן", הוסיף בארון, "בתחילה עליהם להוכיח את הקונספט. לאחר מכן עליהם להוכיח שהם יכולים לייצר, והם גם חייבים להוכיח כי הם יכולים לייצר ברווח", אמר מייסד "בארון קפיטול" (Baron Capital) בראיון ל-CNBC.
"כשזה נוגע לטסלה, אף אחד לא רוצה שתצליח חוץ מהאנשים שקונים את המוצר שלהם. סוכנויות הרכב לא רוצות שתצליח משום שרכבי טסלה לא זקוקים לטיפולים ולשירות. האיגודים המקצועיים לא רוצים שתצליח משום שטסלה ממציאה מחדש את הדרך שבה מייצרים רכבים".
ביום רביעי הודיעה טסלה על מיזוג על חברת SolarCity שיוסיף 500 מיליון דולר למאזן של יצרנית הרכבים החשמליים במהלך 3 השנים הבאות, ויתרום יותר מ-1 מיליארד דולר בהכנסות במהלך השנה.