אלון מאסק: "עד סוף 2017 כל רכבי טסלה יהיו אוטונומיים לחלוטין"
מייסד טסלה הכריז כי טכנולוגיה חדשה שפותחה יחד עם חברת Nvidia מותקנת כבר ברכבי טסלה הנמצאים בייצור ותקנה להם יכולות אוטונומיות לחלוטין. ההצהרה של מאסק התקבלה בספקנות בקרב מומחים שביקרו את לוח הזמנים השאפתני
- Oryx Vision מגייסת 17 מיליון דולר לפיתוח "עיניים למכוניות אוטונומיות"
- דיווח: אפל זנחה את פיתוח המכונית האוטונומית
- המדינה מתניעה את החקיקה להטמעת מכוניות אוטונומיות
לפי מאסק, הטכנולוגיה הזאת כבר מותקנת ברכבי טסלה הנמצאים כעת בייצור, אם כי רכבים קיימים לא יוכלו לשדרג את החומרה שלהם. הוא התייחס באופן ספציפי לדגמים עתידיים של מודל S, מודל מודל X ומודל 3 המוזל, ואמר כי בכל המכוניות יותקנו מערכות בעלות של כ-8,000 דולר. מאסק אמר כי המערכת תכלול מעבד מתקדם מבית Nvidia עם "פי 40 יותר כוח עיבוד מהדור הקודם" מערך של 8 מצלמות שיספקו כיסוי של 360 מעלות למרחק של עד 250 מטרים מסביב למכוניות, 12 חיישנים אולטרה-סאונד ורדאר שמתפקד היטב גם בתנאי מזג אוויר קשים.
מאסק אף הוסיף כי עם החומרה המתקדמת, החברה רק תצטרך לבצע עדכון תוכנה על מנת להתקין את שירות הנהיגה האוטונומית שלה, שמפותח כעת יחד עם Nvidia. המעבד של Nvidia משתמש באלגוריתמים מבוססי רשתות עצביות, המחקים את דרך הפעולה של המוח האנושי, מה שמאפשר למכונית ללמוד כל הזמן. מאסק טוען כי המערכת תהיה "בטוחה פי שתיים מנהג אנושי".
לוחות הזמנים של מאסק שאפתניים במיוחד – הוא מקווה להשיק את המבוניות החדשות כבר בסוף 2017, וטוען כי הוא יוכל לאפשר לרכב לבצע את הנסיעה מניו יורק ללוס אנג'לס בצורה עצמאית לחלוטין וללא צורך במגע אדם. ההצהרה הזאת כבר הצליחה למשוך, בתוך מספר שעות, ביקורת נוקבת מצד יצרני רכב מתחרים, מומחי טכנולוגיה וגופים רגולטוריים. ג'סיקה קלדוול, אנליסטית בחברת המחקר אדמונס, אמרה ל"טלגרף" הבריטי שלא ברור לה מה התועלת של רכישת רכב אוטונומי לפי שהרגולוציה מאפשרת זאת, וכי אין ספק שהמערכת תתיישן הרבה לפני שהיא תגיע למצב שמיש.
קלדוול גם ביקרה את ההחלטה של מאסק לא להכניס טכנולוגיה מתקדמת או מערכות חיישנים מסוג לידאר למכונית של טסלה, בניגוד למה שמקובל בתעשייה. מאסק הצהיר בעבר כי הוא חושב שאין מקום לטכנולוגיית לידאר ברכבים אוטונומיים, אבל התאונות הקטלניות שבהן היו מעורבות מכוניות טסלה מראות את הצורך בפתרון שאינו נסמך רק על מצלמות.
התוכנית של מאסק נראית לא ריאלית גם בהתחשב בסיטואציה בשוק – יצרניות הרכב המתחרות מעריכות כי רכבים אוטונומיים לחלוטין יהיו מוכנים רק לקראת 2020-2021, וברובם המוחלט לא מכוונים לשוק הפרטי, אלא למשאיות, מוניות וציי רכב להשכרה.
אבל עם ההכרזה האחרונה מאסק מצליח שוב למצב את עצמו כפורץ דרך, שיכול בהינף יד לעדכן את התוכנה כך שתתאים לחומרה. בהתחשב במערכת הרשת העצבית המרשימה במיוחד ש-Nvidia פיתחה עבורה ועבור טסלה, זה גם יכול לעבוד – אבל ההיסטוריה הבעייתית של רכבי טסלה מבחינת בטיחות עלולה לערער את אמון הצרכנים, והרגולטורים ברחבי העולם בהחלט שמו אותו על הכוונת.