לא רק מכוניות חשמליות: אלון מאסק מציג גג רעפים סולארי
טסלה, יחד עם סולאר סיטי שאותה היא מתכננת לרכוש, הציגו מוצר חדש; הצרכנים יאגרו את החשמל במצבר הביתי "פאוור-וול"; מאסק: "אנחנו רוצים שהשכנים יאמרו, 'תראו את הגג החמוד הזה'"
החזון של אלון מאסק, "עולם ללא דלק מאובנים", קיבל אמש חיזוק, לאחר מנכ"ל ומייסד יצרנית המכוניות החשמליות טסלה חשף גג רעפים סולארי. מאסק אמר כי טסלה וסולאר סיטי - חברה הנמצאת בבעלותו, מנוהלת בידי שני אחייניו ואשר טסלה מתכננת לרכוש - ייצרו את הגג, שיהיה לדבריו יפה יותר מגגות רגילים - ויחזיק מעמד יותר זמן.
החלק הקולט את אנרגיית השמש מהווה חלק אינטגרלי מהרעף הסולארי עצמו; בכך המוצר שונה מגג רעפים רגיל עליו מותקנים לוחות סולאריים. "אנחנו רוצים שהשכנים יאמרו 'תראו את הגג החמוד הזה", אמר מאסק.
סולאר סיטי תחל בייצור הגג הסולארי באמצע 2017, והוא יוצע בארבעה דגמים שונים. מאסק לא חשף את המחיר או את כמות החשמל שהרעפים יוכלו לייצר. עם זאת לדבריו, המחיר יהיה נמוך מזה של גג רעפים סטנדרטי שעליו מותקנים לוחות סולאריים.
לפי התוכנית של טסלה וסולאר סיטי, הצרכנים ייצרו חשמל באמצעות הגג, ויאגרו אותו במצב הביתי "פאוור-וול" שנחשפה לראשונה באפריל 2015.
"זהו העתיד - אינטגרציה של רכב חשמלי, מצבר פאור-וול, וגג סולארי. המוצר צריך להיראות טוב ולהיות נגיש כלכלית, ושילובו צריך להיעשות בלא מכשולים", אמר מאסק.
כאמור, טסלה מתכננת לרכוש את סולאר סיטי - וההצבעה לגבי העסקה תיערך ב-17 בנובמבר. אנליסטים מפקפקים בסינרגיה המוצגת במיזוג, וכמה מהם טוענים שמדובר בניסיון של טסלה להציל את סולאר סיטי, המפסידה כסף. "ניהול שתי החברות בנפרד מאט את הקצב, ומגדיל את ההוצאות. זה פחות טוב לבעלי המניות", אמר מאסק.
בשבוע שחלף פרסמה טסלה את דו"חותיה לרבעון השלישי - החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, ועברה במפתיע לרווח.