סקופ: המכירות טיפסו ב-14% לשיא של 5 שנים; המניה מזנקת ב-11%
חברת מוצרי הפלדה ומתכות שבשליטת שמואל שילה וקרן פימי הצליחה לשמור על הביצועים החזקים שהציגה ברבעון הראשון ולהגדיל את נתח השוק. הרווח הנקי עמד על 14.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון הקודם ופי שלוש מהרבעון המקביל
חברת מוצרי המתכת והפלדה סקופ מפרסמת דו"חות חזקים היום (ב'). החברה שבשליטת שמואל שילה (45%) וקרן פימי (21.4%) הציגה זינוק בשורה המכירות לשיא של חמש שנים. המניה מזנקת ב-11%.
מכירות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו ב-333.6 מיליון שקל – עליה של 13.8% לעומת הרבעון המקביל. מחזור המכירות הינו הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2008, על אף הירידה בעשרות האחוזים במחירי מוצרי החברה.
סקופ מסבירה בדו"חותיה כי העליה ברבעון נובעת מהגידול בלקוחות ומגוון המוצרים, תוך כדי הגדלת נתחי השוק "בסביבה תחרותי ומאתגרת". סקופ ממשיכה ומדגישה כי העלייה במכירות מיוחסת לכלל פעילויות הקבוצה בארך ובעולם, למרות הסביבה העסקית המאתגרת הקיימת בישראל, בארה"ב ובאירופה, והמתאפיינת בירידה בביקושים ותחרות גוברת על נתחי שוק.
הרווח התפעולי (לפני הוצאות אחרות) זינק בכ- 52% והסתכם בכ- 25.6 מיליון שקל לעומת כ- 16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקרה מהגידול במכירות ומקיטון בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות הודות להמשך תהליכי ההתייעלות והבקרה של החברה על הוצאותיה, וזאת על אף הגידול במכירות בישראל ובחו"ל.
בשורה התחתונה הציגה סקופ רווח נקי של 14.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון הראשון אז עמד על 14 מיליון קל ופי למעלה משלוש לעומת הרבעון המקביל, אז הסתכם הרווח ב-4.4 מיליון שקל בלבד.