סקופ מסבה קצת נחת לישי דוידי אחרי שבע שנים רעות
חברת המתכות זינקה בהכנסות וברווח התפעולי והנקי. בעיקר תרמו לשיפור פתיחת אתרים חדשים וקיצוץ בהוצאות התפעול
חברת הלוגיסטיקה בענפי המתכות והפלסטיקה לתעשייה שבשליטת שמואל שילה (36%) וקרן פימי (30%) הציגה אתמול דו"חות חזקים ברבעון הראשון של השנה. בשורת המכירות רשמה סקופ זינוק של 11.6% לעומת הרבעון המקביל, עם מכירות של 319 מיליון שקל - הרבעון החזק ביותר של החברה מאז ספטמבר 2008.
סקופ הגדילה את נתחי השוק שלה ברחבי העולם על חשבון המתחרים. בישראל עלו המכירות של סקופ ב־7.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל־170 מיליון שקל. אך השיפור המרשים ביותר התרחש במכירות החברות־הבנות בארה"ב ובדרום קוריאה שרשמו זינוק של 17% במכירות, בעיקר הודות לפתיחת הסניף בקליפורניה והחברה־הבת בדרום קוריאה.
כתוצאה מעלייה בנתח השוק של החברה בעיקר בפולין ובצ'כיה, ולמרות היחלשות שערי החליפין החברה־הבת הצ'כית הציגה סקופ עלייה של 15.7% במכירות ל־50 מיליון שקל. סך הכל היוו מכירות החברה בחו"ל 47% מסך המכירות לעומת 45% ברבעון המקביל. העלייה במכירות מרשימה בעיקר על רקע המשך הירידה במחירי המתכות. כתוצאה מלקחי 2008 צמצמה סקופ את היקף המלאי שלה וקיצרה את זמני האספקה של היצרנים ורשמה ברבעון הראשון ירידה של 6.5 מיליון שקל בלבד במלאי, בעיקר בישראל ובארה"ב.
סקופ הציגה גם ירידה בעלויות התפעול, זאת למרות הצמיחה בפעילות, ורשמה ברבעון הראשון הוצאה של 49 מיליון שקל לעומת 52 מיליון שקל ברבעון המקביל. כתוצאה מכך הרווח התפעולי של החברה זינק ב־49% ברבעון לעומת התקופה המקבילה, ל־23.8 מיליון שקל, והיא רשמה רווח נקי של 14 מיליון שקל לעומת 6.6 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל.
האם סקופ תצליח לשמור על הרווחיות הנוכחית, והאם פימי תצליח לראות רווח מהשקעתה? מאז מועד השקעתה הראשונית באפריל 2006, רשמה פימי הפסד צורב של 40% טרם העליות של אתמול, כשהחברה נסחרת סביב שווי של מתחת ל־350 מיליון שקל. בתום המסחר ההפסד של פימי הצטמצם ל־32% (לאחר שהמניה זינקה ב־14%).