בצל החשש מהסגר: זינוק של 100% בהזמנות אונליין ברשתות השיווק
זאת לעומת השבוע הקודם. ברשתות נערכו עם מלאים גדולים וכוח אדם, אך מעריכים שעלייה בשיעור חד בהזמנות עלולה לעכב אספקות, בדומה לאלו שנרשמו בשיא הגל הראשון של משבר הקורונה
רשתות השיווק מדווחות על זינוק במכירות האונליין, בצל החשש הגובר מסגר והיקף האוכלוסייה שנמצאת בבידוד. כך נודע ל”כלכליסט”. לפי רשתות גדלות, בשבוע החולף חל זינוק של 100% בהזמנות אונליין, ביחס לשבוע קודם.
- הישראלים נשארים בארץ, ופדיון רשתות המזון צמחו במאי בכ-9%
- שלום למכולת: עלייה של כ־5% במכירות מזון ב־3 השבועות האחרונים
- הישראלים שוב מתחילים לאגור מזון ולבלות פחות: עלייה של 13% ברכישות מזון
ברשתות נערכו עם מלאים גדולים וכוח אדם, אך מעריכים שעלייה בשיעור חד בהזמנות עלולה לעכב אספקות בדומה לאלו שנרשמו בשיא הגל הראשון של משבר הקורונה. “מתחילת החודש נרשמה עליה במכירות בחנויות הרשת ובאונליין, אבל מה שקורה בשבוע האחרון זה טירוף”, מספר בכיר בשוק קמעונאות המזון. “אנחנו חווים זינוק של 100% ביחס לשבוע שעבר, שכאמור היה גבוה ביחס לחודש שעבר ובוודאי לתקופת טרום הקרונה”.
קמעונאי גדול נוסף טוען לעלייה חריגה בהיקפה במכירות האונליין: “בחנויות אנחנו מזהים עלייה שהחלה ב־20% בתחילת יולי והתמתנה לכ־10% בשבוע החולף. לעומת זאת, במכירות האונליין יש זינוק של 100%”.
על רקע הזינוק במכירות, נערכות הרשתות עם מלאים מוגדלים. “הגדלנו את ההזמנות מהספקים בשיעור של עד 25%, בהתאם לסוג המוצרים”, הסביר מנכ”ל אחת הרשתות.
לדבריו, עיקר העלייה במלאי נרשמה במוצרים יבשים דוגמת טונה, פסטה וקמח, בהתאם לביקושים שנרשמו בגל הראשון. “אנחנו לא צופים שתהיה הסתערות דומה לזו שנרשמה בגל הראשון, כי הציבור הבין שחנויות המזון נשארו פתוחות ולא היה מחסור במזון, אבל בהחלט מגדילים את היקף הקניות במידה מסויימת, כדי להיות ערוכים”.