הישראלים נשארים בארץ, ופדיון רשתות המזון צמחו במאי בכ-9%
על פי נתוני הלמ"ס, העלייה במכירות שוק המזון בחמשת החודשים הראשונים השנה עמדה על 10.7% לעומת אשתקד. על פי נתוני סטורנקסט, נראה כי הצמיחה בשוק המזון נמשכה גם בחודש יוני
סגירת השמים, שהשאירה בישראל אוכלוסייה גדולה מהרגיל, מאפשרת לרשתות המזון להמשיך להציג צמיחה ביחס לשנה שעברה.
- שלום למכולת: עלייה של כ־5% במכירות מזון ב־3 השבועות האחרונים
- קמעונאי המזון נאבקים על הצרכנים - ומבצעי ה"עוף בשקל" חוזרים
- סטורנקסט: מחירי המזון במאי נותרו גבוהים מבשנה שעברה
על פי נתוני הלמ"ס, מכירות רשתות המזון גדלו בחודש ב-8.8% לעומת מאי אשתקד. מדובר בצמיחה משמעותית, אולם ביחס לחודש הקודם (אפריל 2020), נרשמה ירידה של 0.4% בפדיון. זאת, בין היתר על רקע רכישות מוגברות באפריל לקראת חג הפסח ויום העצמאות וכן במסגרת ההצטיידות במזון בשל משבר הקורונה והחשש מסגר.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה בשוק המזון בחמשת החודשים הראשונים השנה עמדה על 10.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי נתוני סטורנקסט, נראה כי הצמיחה בשוק המזון נמשכה גם בחודש יוני ובשלושת השבועות האחרונים עלו מכירות המזון ברשתות השיווק ב- 4.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: הלבשה, הנעלה, כלי בית, קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, אופטיקה וציוד משרדי. אלא שבשל שינוי חד שהתקבל בנתוני חודש מאי ועל רקע משבר הקורונה, לא חושבו אומדני המגמה לסך כל פדיון רשתות השיווק ולקבוצת הסחורות.