שופרסל: “הגבלת מספר הלקוחות שגויה"
הרשת פנתה למשרד הבריאות שיתיר לה לקבל עוד לקוחות, בטענה כי הגבלת ארבעה לקוחות לכל קופה גורמת להתקהלות בחוץ
“ההחלטה להגביל את מספר הלקוחות בחנות ל־4 לכל קופה שגויה, ויש לשנות אותה לאלתר”, כך אמר מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן בשיחה עם “כלכליסט”. אברכהן פנה למשרדי הבריאות והכלכלה בבקשה להכפיל את מספר הלקוחות שיכולים להימצא בחנות.
- לא כל שוק המזון נהנה מזינוק במכירות: שופרסל הקדימה תשלומים ליצרנים קטנים ובינוניים
- אחרי צמצום המגוון במשלוחים - שופרסל תוציא 10% מהמוצרים בסניפים
- אחרי הגבלת המוצרים בהזמנה אונליין - שלושה סניפים של שופרסל יעסקו רק במשלוחים
הנחיות משרד הבריאות קובעות כי כדי לצמצם את הסיכוי להדבקה בקורונה, יש לאפשר הכנסת ארבעה לקוחות לכל קופה פעילה. ההנחיה, שמתקיימת במקביל להמשך העלייה בביקוש למזון, גרמה למעשה להעברת התורים אל מחוץ לחנויות ומייצרת התקהלות. “עם שופרסל לא התייעצו ואין לי מושג עם מי כן, לפני שקיבלו את ההחלטה הזאת”, אומר אברכהן. “מי שקיבל את ההחלטה הזאת טעה וצריך לחשוב על שינוי המצב הזה כבר עכשיו”. לדבריו, המגבלה גורמת לכך שבימי עבודה קצרים כמו שישי וערב חג העומס לא מאפשר את השלמת הקנייה: “בימים קצרים של שישי וערב חג לקוחות יכולים לעמוד מחוץ לחנות ולא להגיע בסוף היום הביתה עם קניות”.
במשרד הכלכלה הביעו תמיכה בבקשה של אברכהן ומסרו: “משרד הכלכלה תומך בהגדלת כמות הלקוחות, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. עם זאת, החלטה שכזאת נמצאת בידי משרד הבריאות”. ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.
החשש מהיווצרות תורי ענק מתעצם לקראת יום העצמאות שיחול בשבוע הבא. “יש לנו עלייה של 30% בתנועה בחנויות ביחס לשבוע מקביל בתקופה רגילה, ועלייה של 120% בהזמנות באונליין, כך שהביקושים עדיין מאוד גבוהים”, מסר אייל רביד, מנכ”ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי. לדבריו, “למרות מגבלות גיאוגרפיות והנחיות שלא לצאת מעיר המגורים ביום העצמאות, אנחנו מזהים זינוק בביקוש לבשר, שתייה, פחמים, מנגלים ובירה. בשבועיים האחרונים נרשמה ירידה במכירות מוצרי הצריכה, בשל עיתוי חג הפסח הראשון והשני, שגרמו למיעוט ימי מכירה.